کد خبر : 158
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

قیمت تایر داخلی ۹ درصد افزایش یافت

قیمت تایر داخلی ۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگارهنر قلم، محمد شریعتمداری در نامه ای به معاونت وزارت متبوع و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از افزایش ۹ درصدی بهای تمام شده تایر داخلی خبر داد. در این نامه آمده است که؛ پس از سه سال عدم افزایش نرخ و با عنایت به گزارش سازمان حمایت از

به گزارش خبرنگارهنر قلم، محمد شریعتمداری در نامه ای به معاونت وزارت متبوع و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان از افزایش ۹ درصدی بهای تمام شده تایر داخلی خبر داد.

در این نامه آمده است که؛ پس از سه سال عدم افزایش نرخ و با عنایت به گزارش سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید در جلسه دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، مبنی بر افزایش نرخ ارز و مواد اولیه تولید لاستیک  و تاثیرگذاری آن ها بر قیمت تولیدات کارخانجات تایر و از طرفی برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از گران فروشی، آشفتگی و عدم شفافیت قیمت در بازار ، به منظور حمایت از تولیدات داخلی ، تداوم افزایش تولید و عرضه لاستیک در سطح کشور و از سوی دیگر تاثیر منفی عدم اصلاح قیمت بر میزان تولید و عرضه تایر (لاستیک) و امکان تشدید مجدد بحران قیمتی، حسب موافقت تمام اعضای کارگروه تنظیم بازار، افزایش قیمت تایر داخلی در سقف ۹ درصد از سوی کارخانجات تایر از تاریخ ۵/۴/۹۷ موافقت می شود.

شریعتمداری در این نامه، به لزوم تدوین جدول نرخ جدید به تفکیک سایزهای مختلف تایر داخلی اشاره کرد و همچنین  با تاکید بر نظارت موثر بر رعایت سقف مجاز نرخ مذکور، برخورد قانونی با تخلفات احتمالی را جزو وظایف ستاد تنظیم بازار اعلام کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت در این ابلاغیه، عنوان کرد: افزایش نرخ حاشیه بازار این کالا ، باید منجر به کاهش نرخ بازار در سقف مجاز ۹ درصد فوق الذکر شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =


دسته‌بندی نشده