کد خبر : 9036
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲

فولاد خوزستان می تواند در دنیا سرآمد باشد

فولاد خوزستان می تواند در دنیا سرآمد باشد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، آقارضا فتوحی در حاشیه دومین نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در خصوص برگزاری این نمایشگاه و اهداف و دستاوردهایش با اشاره به دلایل برگزاری نمایشگاه صنعت فولاد اظهار کرد : مهمترین فاکتوری که در توسعه همه بخش های مختلف نقش بسزا و سازنده ای

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم، آقارضا فتوحی در حاشیه دومین نمایشگاه صنعت فولاد با حضور در غرفه خانه مطبوعات استان خوزستان در خصوص برگزاری این نمایشگاه و اهداف و دستاوردهایش با اشاره به دلایل برگزاری نمایشگاه صنعت فولاد اظهار کرد : مهمترین فاکتوری که در توسعه همه بخش های مختلف نقش بسزا و سازنده ای دارد ،بحث اطلاع رسانی شفاف و آگاهی دادن به گروه هایی که در این صنعت و حرفه تخصص دارند .

 

وی افزود : در این راستا شرکت فولاد خوزستان نیز مستثنی نیست.

 

فتوحی گفت : استان خوزستان پتانسیل بسیار بالایی در بحث توسعه فولاد دارد .

 

معاون اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد : با توجه به تکنولوژی های نوینی که در دنیا در خصوص صنعت فولاد وجود دارد، لذا هم در استان خوزستان و هم سایر شرکت هایی که از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند می توانند با استفاده از این تکنولوژی های جدید بتوانند در آینده نچندان دور ، نه تنها در خاورمیانه ، بلکه در دنیا موفق و سرآمد باشند.

 

وی گفت : یکی از مهمترین موضوعاتی در معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان مصرانه پیگیری میکنیم این است که همه بخش های اقتصادی استان با هم ، هم افزایی کنند .

 

فتوحی افزود : این هم افزایی در این‌نمایشگاه مشهود است .

 

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر استان خوزستان رتبه دوم را در صنعت فولاد کشور دارد و با توجه به ساحل و دسترسی که به آب های آزاد دارد و همینطور ۳۳ درصد منابع آب کشور در خوزستان است.

فتوحی افزود : با توجه این و نیاز مبرم صنعت فولاد به آب سعی خواهیم کرد که خوزستان در سالهای آینده رتبه اول صنعت فولاد را کسب نمایند ‌.

 

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به بحث آمایش سرزمینی در دولت سیزدهم ، گفت : صنایع باید به سمتی هدایت شوند که پتانسیل و استعداد صنعت مورد نظر در آن منطقه یا استان وجود داشته باشد .

 

معاون اقتصادی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد : به همه کسانی که در استان خوزستان در صنعت فولاد سرمایه گذاری کرده یا بدنبال سرمایه گذاری هستند افتخار میکنم ، تا بتوانیم با کمک هم، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت در کشور و خاورمیانه سرآمد باشیم .

 

وی ادامه داد : صنایع این صنعت که مرتبط با بخش های مختلف صنعت فولاد در کشور است را بتوانیم به عنوان زنجیره ای این صنعت از مواد اولیه تا تولید و در نهایت مصرف در کنار هم قرار گرفته را در استان داشته باشیم .

 

فتوحی در پایان گفت : صنایع فولاد خوزستان از نظر درآمد ارزی و صادرات با توجه به اینکه به سواحل و آب های آزاد دسترسی دارد می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد .

 

منبع: پدیده جنوب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 1 =


دسته‌بندی نشده