کد خبر : 180
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸

 فنی و حرفه ای ازتمام ظرفیت ها برای تامین نیروی انسانی ماهربهره می برد

 فنی و حرفه ای ازتمام ظرفیت ها برای تامین نیروی انسانی ماهربهره می برد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، عبدالنبی سواعدی در برنامه زنده مساء الاهواز شبکه ماهواره ای الاهواز اظهار کرد: رسالت اداره کل آموزش فنی و جرفه ای خوزستان توانمند سازی و مهارت آموزی منجر به اشتغال افراد جویای کار است. وی بیان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، عبدالنبی سواعدی در برنامه زنده مساء الاهواز شبکه ماهواره ای الاهواز اظهار کرد: رسالت اداره کل آموزش فنی و جرفه ای خوزستان توانمند سازی و مهارت آموزی منجر به اشتغال افراد جویای کار است.

وی بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه ای تمام توان و ظرفیت های خود را در بخش خصوصی و دولتی بکار گرفته تا نیاز استان را به نیروی ماهر و نیمه ماهر تامین کند.

سواعدی خاطر نشان کرد:از مهمترین برنامه های آموزش فنی و حرفه ای هدفمند کردن آموزش های فنی و حرفه ای در راستای بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان عنوان کرد: طرح تکاپو را یکی از مطالعات داینامیک اشتغال استان به عنوان یک اصل و سند برای توسعه مهارت آموزی و اشتغال در استان دانست.

وی تصریح کرد:اقدامات خوب و موثری برای سفارشی کردن آموزش های مهارتی برابر نیاز بنگاه های اقتصادی و فرصت های شغلی انجام شده است که می تواند راه گشای اشتغال باشد.

سواعدی عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در فنی و حرفه ای خوزستان به انعقاد تفاهمنامه های مناسب در حوزه های مختلف صنعت، معدن، تجارت و خدمات، شناسایی، احیا و توسعه مشاغل سنتی و بومی، توسعه مشاغل خانگی و غیره اشاره کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توانمندسازی اقشار کم درآمد، حاشیه نشین، روستایی و عشایری و با مساعدت سازمان های حمایتی مانند کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی می توان اشتغال این قشر از جامعه را فراهم نمود.

سواعدی با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ حرفه مهارتی توسط بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می گردد، گفت: رشته های فنی و حرفه ای از تنوع مناسبی طبق نیاز بازار کار برخوردار بوده و هر فردی با هر علاقه ای می تواند حرفه مورد نظر خود را فرا گرفته و برای خود شغل ایجاد نماید.

وی افزود: با تاسیس و تجهیز ۸ مرکز در جوار صنعت تعدادی از حرف آموزشی بصورت مشترک با صنایع با هدف ارتقاء و توانمندسازی شاغلین در حال اجرا می باشد و با توجه به عملکرد مناسب در این حوزه بدنبال تاسیس مراکز SCD یا جوار دانشگاه جهت ارتقاء مهارت دانشجویان که در طول دوران تحصیل خود حداقل یک مهارت را فرا گیرند.

سواعدی ادامه داد: سالیانه بیش از ۳۵۰۰۰ نفر آموزش های مهارتی را در بخش خصوصی و دولتی فرا گرفته و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور جزء نهاد هایی است که اصل ۴۴ ( خصوصی سازی)را به خوبی اجرا و بیشترین آموزش ها را در بخش خصوصی ارائه می کند و تلاش بر این است که بخش خصوص را با عقد قرارداد و تفاهمنامه توانمندتر سازیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تشکیل فرماندهی قرارگاه مهارت بدستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان ازاهمیت مهارت آموزی برای سربازان دردوران انجام وظیفه می باشد تا کادروظیفه نیروی مسلح بعدازاتمام سربازی حداقل با یک مهارت وارد بازارکارشوند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان ادادمه داد:طرح توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش های مهارتی با همکاری فرماندهی نیروی نیروی مسلح در پادگان ها و پاسگاه های به صورت گسترده ارائه می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش فراوان مجموعه فنی و حرفه ای خوزستان بدنبال ترویج آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان عامل اصلی در ایجاد اشتغال در استان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − پنج =


دسته‌بندی نشده