کد خبر : 17623
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۴:۰۳

عذاری اهوازی؛ آزادسازی سوسنگرد بر‌گ‌ زرینی در افتخارات ۸ سال دفاع مقدس بود

عذاری اهوازی؛ آزادسازی سوسنگرد بر‌گ‌ زرینی در افتخارات ۸ سال دفاع مقدس بود
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در مراسم سالروز آزادسازی سوسنگرد: آزادسازی این شهر بر‌گ‌ زرینی در افتخارات ۸ ساله دفاع مقدس بود.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، مراسم افتتاحیه مراسمات گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد شنبه (۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲) با حضور مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، جمعی از مدیران و روسای این شرکت، آیت الله دکتر محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سواری امام‌جمعه دشت آزادگان، عیدی پور فرماندار دشت آزادگان، سرهنگ‌ طرفی فرمانده سپاه ناحیه سوسنگرد و دیگر مسئولین و با حضور پُر شور دانش آموزان و مردم شهید پرور این شهر در تالار معلم برگزار شد.

در اولین روز از برگزاری مراسمات گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد که با همایش هنرهای قرآنی آغاز بکار کرد، مهندس عذاری اهوازی در سخنانی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی، گفت: دنیا اکنون شاهد شدیدترین جنایات انسانی و کودک کشی است و سکوت و کمک رسانی سردمداران غربی به این رژیم منحوس بر همگان باری دیگر این موضوع را آشکار کرد که خوی وحشیگری غرب و در راس آنها انگلیس، فرانسه و آمریکای جنایتکار چگونه در این جنایات شریک می باشند و دشمنی آنها را با مسلمانان آشکار ساخت.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی که برای آزادی مردم مسلمان فلسطین عزیز از دست اشغالگران بود گفت؛ همه دیدن که نیروهای مقاومت حماس چگونه با یک عملیات غافل گیرانه باری دیگر اثبات کردن که رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ضعیف و همچون خانه عنکبوت سُست شده است و به فرموده امام خامنه ای، اسرائیل رو به نابودیست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان همچنین ضمن تبریک آزادسازی سوسنگرد افزود: در این عملیات نیروهای رزمندگان اسلام توانستند با تکیه بر مقاومت، ایثار و از خودگذشتی به پیروزی رسند.

وی ضمن گرامیداشت یاد همه شهدا و فرماندهان دوران پرافتخار دفاع مقدس به خصوص شهدای آزادسازی سوسنگرد گفت؛ عملیات آزادسازی سوسنگرد که با دریافت فرمان قاطعانه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود و همچنین درایت، هوشمندی و ولایت پذیری آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در ۲۶ آبانماه سال ۵۹ انجام شد که نقطه عطفی راهبردی و جدی در فراهم سازی زمینه‌های تحول در وضعیت جنگ و پیشبرد هدف بیرون راندن اشغالگران بعثی و دست یابی به پیروزی‌های سرنوشت ساز در تداوم دفاع مقدس به‌شمار می‌رود.

عذاری اهوازی تاکید کرد: پس از جنگ اقداماتی خوبی برای بازسازی شهرها و مردم عزیز سوسنگرد انجام شده است که اعتقاد داریم باید بیش از پیش تلاش کرد و ما نیز در شرکت نفت و گاز اروندان خود را همیشه در کنار مسولین و مردم فهیم این شهر می‌بینیم و در ادامه‌ سخنانشان گزارشی از اقدامات موثر این شرکت در حوزه عمل به مسولیت های اجتماعی، استفاده از نیروهای بومی این شهر جهت اشتغال در تاسیسات نفتی، امور فرهنگی و امدادرسانی در تنش آبی و … پرداختند.

گفتنیست در این محفل نورانی، ضمن اجرای برنامه گروه تواشیح و تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز کشور، ایت الله دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و مهندس عیدی پور فرماندار این شهر به ایراد سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر است؛ به منظور گرامیداشت ایام الله آزادسازی سوسنگرد برنامه ها و همایش های متنوع و گوناگونی انجام خواهد شد و شرکت نفت و گاز اروندان پنج روز نخست این مراسمات را برعهده گرفته است که شامل: روز اول؛ همایش قرآنی، روز دوم؛ همایش هنرهای شادی و نشاط، روز سوم؛ همایش هنرهای نویسندگی، روز چهارم؛همایش هنرهای ترسیمی و طراحی و روز پنجم؛ هنرهای خوشنویسی و خطاطی خواهد بود که توسط سپاه این ناحیه با همکاری شرکت نفت و گاز اروندان اجرا خواهند شد.

عملیات شکست حصر سوسنگرد در پی دستور امام خمینی (ره) در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ انجام و باعث آزاد شدن جاده حمیدیه – سوسنگرد و عقب نشینی ۱۵ کیلومتری دشمن بعثی شد.  

چ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =


دسته‌بندی نشده