کد خبر : 17031
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲:۰۳

عالم مبارز و مجاهد آیت اللَّه «محمد ابراهیم اعرافی»

عالم مبارز و مجاهد آیت اللَّه «محمد ابراهیم اعرافی»
آيت اللَّه شيخ محمد ابراهيم اعرافی پس از رحلت آيت اللَّه حكيم، رسماً امام خمينی را به عنوان تنها مرجع تقليد معرفی نمود و با شروع انقلاب اسلامی ايران به رهبری مبارزات مردم استان يزد پرداخت و با شروع جنگ تحمیلی کاروان‌هاى جبهه را تشویق و کمکهاى مردمى را به سوى جبهه‌ها گسیل مى‌داشت.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ آیت اللَّه شیخ محمد ابراهیم اعرافی در سال ۱۲۸۹ ش (۱۳۲۸ ق) در روستای شهیدیه (شورک) از توابع میبد یزد در خانواده ی علم و تقوا دیده به جهان گشود. وی پس از فراگیری مقدمات و سطح در زادگاه خود و مشهد، به شوق کسب علم و معرفت، راهی قم شد و از محضر آیت اللَّه حاج شیخ عبدالکریم حائری و دیگر علمای به نام بهره جُست.

او پس از طی مدارج بالای علمی از عالمان نامداری همچون حضرات آیات: شیخ عبدالکریم حائری، سید حسین بروجردی، سید ابوالحسن اصفهانی، سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن حکیم و امام خمینی اجازه اجتهاد، روایت و امور حسبیه دریافت نمود.

وی پس از رحلت آیت اللَّه حکیم، رسماً حضرت امام خمینی را به عنوان تنها مرجع تقلید معرفی نمود و با شروع انقلاب اسلامی ایران، همراه با آیت اللَّه شهید صدوقی و سید روح اللَّه خاتمی به رهبری مبارزات مردم استان یزد پرداخت. و با شروع جنگ تحمیلی به ترغیب و تشویق کاروانهاى جبهه مى پرداخت و کمکهاى مردمى را به سوى جبهه هاى جنگ گسیل مى داشت.

او علاوه بر تالیفات و تربیت شاگردان فروان، و رهبری فکری منطقه، فعالیت های چشمگیری در مبارزه با طاغوت و طرد سلطه خانها، مبارزه با نفوذ بهاییت، تأسیس حوزه عملیه، احداث مساجد، درمانگاه، آب انبارها و حفر قنوات، داشت.

سرانجام این فقیه مبارز در بیست و هشتم شهریور ۱۳۷۱ ش، برابر با بیست و یکم ربیع الاول ۱۴۱۳ ق در ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به سرای جاوید شتافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =


دسته‌بندی نشده