کد خبر : 1095
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷

صنایع باید عملکرد ویژه ای در فراهم کردن محیط کتابخانه ای و همچنین تامین منابع مورد نیاز مردم داشته باشند

صنایع باید عملکرد ویژه ای در فراهم کردن محیط کتابخانه ای و همچنین تامین منابع مورد نیاز مردم داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، علی گلمرادی، نماینده امیدیه، بندر ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از کتابخانه مرکزی شهرستان بندرماهشهر و پنجمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی بازدیدکرد. وی در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت کتاب و

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، علی گلمرادی، نماینده امیدیه، بندر ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از کتابخانه مرکزی شهرستان بندرماهشهر و پنجمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی بازدیدکرد.

وی در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، به ویژه در بین جوانان و نوجوانان است.

علی گلمرادی افزود: کتاب و کتابخوانی، هنوز در میان مخاطبان و علاقه مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می دهد و به همین دلیل برای ارزش گذاری جایگاه کتاب و توسعه آن، باید همت جمعی در بین سازمان ها و نهادها و تشکل های مردمی ایجاد شود و در این مسیر همه مکلف هستند.

وی ادامه داد: در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع به ویژه در خوزستان و حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان، شرکت ها صنعتی این ظرفیت ها وجود دارد و صنایع باید عملکرد ویژه ای در فراهم کردن محیط کتابخانه ای و همچنین تامین منابع و اجرای قوانین خاص فرهنگی که توسط مجلس تصویب شده و درارتباط با کتاب است، داشته باشند.

گلمرادی با اشاره به نقش کتاب در حل مشکلات کشور گفت: حقیقتا امروز مشکلات موجود در کشور به دلیل عدم دانایی در آن حوزه ها است و سطح دانایی برای مشکلات فعلی کشور کافی نیست و باید در این زمینه بیشتر نگاه ها به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داده شود و در این راستا باید مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گیرد که می طلبد مجلس به نهاد کتابخانه های عمومی کشور نگاه ویژه ای داشته باشد.

تدوین برنامه های فرهنگی کتاب محور مرتبط با نیازهای اجتماعی و مشکلات کشور می تواند توسط نهاد کتابخانه های عمومی نگارش و بستر سازی شود و در این مسیر مجلس شورای اسلامی می تواند بعنوان قانوگذار قوانین ویژه ای را به تصویب و یا قوانین ناقص را اصلاح نماید وسازمان ها و نهاد های صنعتی و اجرای را مکلف به اقدامات هم سو با این نهاد فرهنگی کند.

نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی جلسه ای بامسوولین ارشد، مدیران صنایع و روسای ادارات شهرستان طی هفته آتی برگزار خواهد شد.

واریز نیم درصد شهرداری ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی، حضورصنایع برای ترویج کتابخوانی و کمک به تامین منابع و تجهیزات، پیگیری تاسیس کتابخانه ی عمومی و روستایی در مناطق محروم و دورافتاده حوزه انتخابیه از اولویت های نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان درمجلس شورای اسلامی عنوان شد.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + چهار =


دسته‌بندی نشده