کد خبر : 8158
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۱

صلح و سازش بیش ۱۸ هزار پرونده با همت اعضای شورای حل اختلاف خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال

صلح و سازش بیش ۱۸ هزار پرونده با همت اعضای شورای حل اختلاف خوزستان در ۶ ماهه نخست امسال
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد: اعضای شوراهای حل اختلاف استان با تلاش و کوشش خود توانستند در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار و ۴۹۸ پرونده را منتهی به صلح و سازش کنند.

به گزارش روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، علیرضا باوی معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: طی این مدت اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی دهدز موفق به حل و فصل ۷۵ درصد از پرونده های قابل صلح شده اند و حوزه های قضایی هفتگل ، کارون، رامهرمز ، لالی ، اندیکا و الوار گرمسیری نیز به ترتیب با دارا بودن ۷۱ ، ۶۷، ۶۶ ، ۶۰ ، ۵۲ و ۵۰ درصد صلح و سازش در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه خوزستان یکی از استان های پیشرو در امر صلح و سازش است پس نباید آمار صلح و سازش آن کمتر شود و باید قضات و اعضاء شوراهای حل اختلاف استان تمام تلاش خود را در این زمینه بکار ببرند تا شاهد افزایش مصالحه و آثار آن در آسایش جامعه باشیم.

باوی تصریح کرد : با وجود شورای حل اختلاف امروز شاهد کاهش نزاع و جرائم در برخی از پرونده‌ها بسیار مهم هستیم.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه اعضای شورای حل اختلاف در زمینه ایجاد صلح و سازش از ظرفیت های خاصی برخوردار هستند اظهار داشت: اعضای شوراهای حل اختلاف و همچنین ستاد صبر که اقدام به ایجاد صلح و سازش می کنند از ظرفیت‌های شخصی ، رفتاری ، هنری، مهارتی و حرفه‌ای برخوردار هستند که هنگامی وارد منازعه می‌شوند، با مهارت آن را به پایان می‌رسانند.

وی عنوان کرد: امید است در راستا موضوع گذشت و صلح و سازش میان مردم جامعه ، فرهنگ آن بیش از بیش نهادینه و به عنوان یک فرهنگ عمومی گسترش یابد.

علیرضا باوی در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش پرونده ها ، تلاش و زحمات فراوانی می کشند ، لازم است که مسئولان توجه ویژه به رفاه ، تامین معیشت و برخورداری از مزیت های انگیزشی برای آنان داشته باشند.

 

منبع:روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =


دسته‌بندی نشده