کد خبر : 954
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۸:۰۱

صرف هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

صرف هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی سرمایه گذاری بلند مدت است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز بر لزوم همکاری دوجانبه و حل مشکلات کتابخانه های عمومی تاکید شد. در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، در دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز بر لزوم همکاری دوجانبه و حل مشکلات کتابخانه های عمومی تاکید شد.

در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با ارائه گزارشی از شاخص ها، چالش ها و فرصت های کتابخانه های عمومی برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم اهواز گفت: در شهرستان اهواز ۱۸ کتابخانه فعال وجود دارد که به صورت دو شیفت به مردم ارائه خدمت می کنند.

رستمی با اشاره به بخش های فاقد کتابخانه در اهواز، ادامه داد: با مساعدت استانداری و سازمان برنامه و بودجه در منطقه کوی منبع آب و ملاشیه اهواز دو پروژه با پیشرفت صدرصد آماده افتتاح داریم که با برنامه ریزی های انجام شده در هفته کتاب سال جاری به بهره برداری می رسند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: تجهیزات این دو کتابخانه از اعتبارات مناطق محروم در نظرگرفته شده است. در ساخت این کتابخانه ها از معماری زیبا و ایرانی اسلامی استفاده شده است. در مساله واگذاری زمین و همچنین پروانه های ساختمانی و پایان کار نیازمند همراهی شهرداری است که بعد از رفع مشکلات واگذاری به مردم این مناطق خدمت فرهنگی ارائه کند.

وی اضافه کرد: یکی از چالش های موجود در سال های اخیر تعیین میزان سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری اهواز است که به شفافیت دقیقی نرسیده که می طلبد با جدیتی که در مجموعه شهرداری اهواز وجود دارد برای حل این مشکل، کارگروهی تشکیل شود.

رستمی اضافه کرد: هزینه نگهداری امکانات سرمایشی، گرمایشی، برق، آب و سایر هزینه ها در اهواز نیازمند پرداخت فوری و تزریق پول به حساب انجمن کتابخانه های عمومی است. در سال ۹۶ شهرداری اهواز ۳ میلیارد ریال و در شش ماهه سال ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه های عمومی اهواز پرداخت کرده است که این مبالغ پاسخگوی اجرای خدمات بهتربه شهردوندان اهوازی نیست.

در این دیدار منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز گفت: صرف هزینه در حوزه کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری بلند مدت است و شهرداری اهواز در مسیر ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و … همراه کتابخانه های عمومی خواهد بود.
وی اضافه کرد: در شهر تهران گام بلندی در ساخت سرای محله انجام شد که در این مراکز فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و … انجام می شود. شهرداری اهواز با الگو برداری از این طرح، به راه اندازی سرای محله در مناطق مختلف شهر اهواز از جمله کیانشهر، کوی رمضان، فرهنگیان، کوی جمهوری، ملاشیه، شهرک آغاجاری اقدام کرد.

شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: در خصوص صدور پروانه ساختمان، پایان کار و واگذاری زمین های کتابخانه ملاشیه و منبع آب با اداره کل کتابخانه های عمومی همکاری می شود تا مردم این مناطق از کتابخانه های عمومی بهره مند شوند.
وی در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری عنوان کرد: از آنجاکه صرف هزینه در حوزه کتابخانه های عمومی سرمایه گذاری است، در هفته کتاب برای افتتاح کتابخانه ها و اجرای فعالیت های فرهنگی مبلغی به حساب انجمن کتابخانه های اهواز واریز می کنیم.

کتانباف تصریح کرد: در خصوص واگذاری اتوبوس های سیار حامل کتاب در مناطق کم برخوردار، این آمادگی وجود دارد که در صورت تایید شواری شهر اهواز با همکاری کتابخانه های عمومی این مهم انجام شود.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهارده =


دسته‌بندی نشده