کد خبر : 16801
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲

شهردار کاشمر: سینما کاشمر بیمه نبود امروز شاهد مراسم بازگشایی نبودیم/ درجه شهرداری بعد از ۲۱ سال به ۹ ارتقاء یافت

شهردار کاشمر: سینما کاشمر بیمه نبود امروز شاهد مراسم بازگشایی نبودیم/ درجه شهرداری بعد از ۲۱ سال به ۹ ارتقاء یافت
شهردار کاشمر در مراسم آیین بازگشایی سینما ایران شهرستان گفت: ارتقاء درجه شهرداری کاشمر از هشت به 9 بعد از 21 سال، بیش از ۳۲۰ هزار متر مربع اجرای عملیات آسفالت و سنگ فرش معابر، احیاء جنگل سید مرتضی و استفاده از آبیاری قطره‌ایی در بولوار سید مرتضی به عنوان بزرگترین پارک خطی شرق کشور از اهم اقدامات شهرداری به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از  ترشیز خوان؛ صبح امروز به گرامیداشت هفته دولت، سینما ایران کاشمر که در خردادماه سال گذشته دچار حریق شده بود، با حضور شهردار و دیگر مسئولین شهرستان بازگشایی شد.

اصغر کوهسرخی، شهردار کاشمر در آیین بازگشایی این سینما گفت: موفق شدیم درجه شهرداری کاشمر را بعد از ۲۱ سال با همکاری مسئولین کشوری، وزارت کشور، استانداری خراسان رضوی و سازمان شهرداری ها از هشت به ۹ ارتقاء دهیم که حاصل این اقدام مهم، جذب اعتبارات خوبی در سطح ملی و سطح استانی بود.

 

نهضت بزرگ عملیات آسفالت در کاشمر اجرایی شد

شهردار کاشمر بیان داشت: یکی از بهترین توفیقات دیگری که حاصل شد با توجه به فرسودگی معابر سطح شهر، نهضت بزرگ اجرای عملیات آسفالت را در سطح معابر شهر بویژه در مناطق کم برخوردار جنوبی آغاز کردیم و افتخار می‌کنیم که در بازه زمانی یک سال و اندی، بیش از ۳۲۰ هزار متر مربع اجرای عملیات آسفالت و سنگ فرش معابر را شروع کردیم و در حال انجام است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم عزیز و زائرین و مسافرین که به شهر کاشمر تشرف می‌یابند بحث ساماندهی جنگل و بولوار سیدمرتضی بود که با تلاش همکاران خدوم ما در مجموعه شهرداری کاشمر، فاز چهار بولوار سیدمرتضی به اتمام رسید.

 

جنگل سید مرتضی که به خشکی می‌رفت احیاء شد/ ۱۲ هزار اصل نهال مثمر کاشته شد

کوهسرخی افزود: جنگل سیدمرتضی که همه مستحضر هستید رو به خشکی می‌رفت که با تلاش شبانه روزی همکاران‌مان در شهرداری و با همکاری مسئولین و مردم عزیزمان احیاء شد.

وی بیان کرد: از هفته درختکاری تا پایان خردادماه حدود ۱۲ هزار اصل نهال که عمده این نهال هایی که کاشته شد، درختان مثمر بود از جمله زیتون خوراکی، انجیر، عناب، سنجد و سایر درختانی که در آن منطقه کاشته شد.

شهردار کاشمر گفت: سایت ۵۰ هکتاری جنگل سید مرتضی را ساماندهی کردیم و در دست مطالعه داریم و راه اندازی بزرگترین آبشار مصنوعی را در بام شهر کاشمر شروع کردیم و بحث شهدای گمنام را خیلی از مسئولین شهرستان پیگیر بودند که بزودی با مشارکت همه مسئولین، حضور شهدای گمنام را در شهرستان خواهیم داشت که بتوانیم از این ظرفیت معنوی استفاده کنیم.

 

تا کنون ۱۹ کیلومتر شبکه آبیاری به صورت قطره ایی در بولوار سید مرتضی و  جنگل و میادین اجرا شد

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهمی که وجود دارد بحث بحران کم آبی و خشکسالی است و تا الان ۱۹ کیلومتر شبکه آبیاری به صورت قطره ایی در بولوار سید مرتضی و در جنگل و میادین اجرا شد که کمک زیادی به این مهم کرد و اگر این اتفاق بزرگ نمی‌افتاد قطعا و یقین بدانیم که با وجود این خشکسالی، بولوار سید مرتضی را که به عنوان بزرگترین پارک خطی کشور و شرق کشور است نداشتیم.

 

برای زائرین اربعین حرم تا حرم دو دستگاه اتوبوس اختصاص دادیم

کوهسرخی ادامه داد: در حوزه ماشین آلات عمرانی و خدماتی بعد از ۱۰ سال توانستیم چهار دستگاه برای شهرستان تهیه کنیم و دو دستگاه اتوبوس هم برای زائرین اربعین تحویل دادند که جهت رفاه زائرین استفاده و در مرحله بعد برای بهره برداری در شهر کاشمر استفاده شود.

وی بیان کرد: همه پروژه‌هایی که از ادوار گذشته نیمه تمام بود ما شروع عملیات داشتیم که تعدادی را به بهره برداری رساندیم و تعدادی از پروژه‌های جدید را شروع کردیم و یکی از بزرگترین پروژه‌هایی که امروز به مناسبت هفته دولت، بازگشایی و بهره برداری آن شروع می‌شود بحث سینما شهر کاشمر است که در خردادماه سال گذشته دچار حریق شد که اگر تلاش همکاران ما در آتش نشانی شهرستان کاشمر نبود ممکن بود این سالن هم کامل از بین برود.

شهردار کاشمر عنوان کرد: ما توانستیم از پناسیل طراحان در شهر کاشمر استفاده کنیم که بهترین لابی را طراحی کردند و  همه تلاش کردند که امروز توانستیم این سینما را بازگشایی کنیم.

تمام پروژه‌های شهردای را بیمه کردیم/ برآورد خسارت سینما کاشمر ۱۶ میلیارد ریال بود که بیمه واریز کرد

 

وی با اشاره به بیمه کردن تمام پروژه‌های شهردای یادآور شد: چنانچه این پروژه نیز بیمه نمی‌بود قطعا دچار مشکل بودیم و باید از اعتبارات دیگری استفاده کنیم اما با پیگیری که با بیمه ایران داشتیم ۱۶ میلیارد ریال برآورد خسارت بود و بلافاصله تیم بیمه ایران از کشور و استان عازم شهر کاشمر شدند و ۱۶ میلیارد ریال به حساب کاشمر واریز کردند.

 

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 2 =


دسته‌بندی نشده