وی ایجاد کارگروه های محله ای، پیشنهادگیری از شهروندان، افزایش نظارت مردمی، شتاب دهی به فعالیت های عمرانی، ساماندهی به بازارچه های محلی، بهره گیری از توان سمن ها و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله برنامه های خود برای حضور در شورا دانست و افزود: شهرداری اهواز باید برای انجام برنامه های ذکر شده در ابتدا به یک درآمد متمرکز برسد.
منصوری تصریح کرد: متاسفانه در این زمان شهرداری اهواز از یک منبع درآمد مهم همچون دریافت حق آلایندگی از صنایع بزرگ محروم شده است؛ در این خصوص باید با جدیت بیشتری وارد شد. اعضای شورای شهر باید با اتحاد بین خود این مورد را حتی در سطح کشوری نیز مورد پیگیری قرار دهند.

این کاندید شورا اظهار کرد: بی شک در صورت دریافت حق آلایندگی از صنایع بزرگ فعال در شهر اهواز می توان به یک منبع درآمد متمرکز رسید. در این صورت سیستم شهرداری می تواند به یک منبع درآمد معقول برسد و پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

پروژه های زیباسازی شهر را به هنرمندان بومی بسپاریم

وی همچنین در خصوص فعالیت کمیته هنرهای شهری عنوان کرد: این کمیته با هدف زیباسازی شهری با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان بومی شکل گرفته است. این مجموعه تا کنون برنامه هایی مختلفی را در حوزه های فرهنگی و هنری پیاده سازی کرده، اما باز هم جای فعالیت بیشتری در این زمینه احساس می شود. در همین راستا گفت و گوهایی نیز با مجموعه دانشگاه چمران صورت گرفته؛ امیدوار هستیم با همکاری های انجام شده در این کمیته گام های موثری را در راستای بهبود وضعیت سیمای شهری برداریم.

این فعال شهری همچنین با اشاره به افزایش تعداد کودکان کار در معابر شهری اظهار کرد: به منظور حل این مسئله در ابتدا باید به دنبال رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین اهواز باشیم. متاسفانه در این خصوص کوتاهی های بسیاری صورت گرفته است و هر نوع فعالیت در زمینه جمع آوری متکدیان در سطح شهر که اکثرا کودک هستند، در اصل پاک کردن صورت مسئله است. معضل حاشیه نشینی در اهواز نقطه آغاز بسیاری از آسیب های اجتماعی شهر محسوب می شود. شورای شهر باید با جدیت بسیار به این حوزه وارد شود.

منصوری تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگری که شورای شهر باید به آن ورود کند، مسئله سایت های پسماند در اطراف شهر هستند. این سایت ها باید به صورت تخصصی ساماندهی شوند. در قدم اول نیز به دنبال یک سرمایه گذار متخصص و متعهد باشیم که نسبت به نیروی کار فعال در این سایت ها احساس مسئولیت داشته باشد و شرایط کار را برای آنها راحت تر کند.
وی در انتها با اشاره به نقش زنان در بدنه مدیریت شهری عنوان کرد: متاسفانه در سال های گذشته نقش زنان در سمت های مدیریتی بسیار کم بوده و این مسئله باعث شده تا نیمی از جمعیت شهر نسبت به تصمیم گیری های انجام شده احساس تعلق خاطر نداشته باشند. این روند باید اصلاح شود.

ضرورت ساماندهی پارک ویژه بانوان در اهواز

وی همچنین در خصوص وضعیت پارک بانوان عنوان کرد: شهر اهواز با وجود داشتن زیرساخت های فراوان به منظور احداث مکان های تفریحی اما متاسفانه با کمبودهای بسیاری در این حوزه دست و پنجه نرم می کند.

منصوری با اشاره به ضرورت احداث مکان های تفریحی در راستای افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه تصریح کرد: در این میان اما احداث پارک بانوان از اهمیت بالاتری برخوردار است، زیرا در حالت عادی نیز سرانه مکان های تفریحی ویژه بانوان در شهر اهواز به نسبت مردان قابل مقایسه نیست.

این فعال شهری با بیان اینکه در حقیقت پارک ویژه بانوان فضایی است که در آن زنان و دختران بتوانند با لباس مناسب به ورزش و تفریح بپردازند، گفت: بی شک بر هیچ فردی پوشیده نیست که نقش بانوان در تحکیم خانواده ها تا چه اندازه مهم است و در صورتی که یک زن در خانواده دچار آسیب های روحی شود، بر روی شرایط همه اعضای خانواده تاثیر گذار است. همین مسئله ضرورت حفظ روحیه شادابی و نشاط بین بانوان را بیش از پیش نمایان می کند. بر اساس یافته های روانشناسان، احداث یک مکان تفریحی ویژه بانوان برای ارتقای سلامت آنان اهمیت بسیاری دارد و نباید امری بیهوده تلقی شود.

وی اظهار کرد: پارک بانوان باید دارای ویژگی‌هایی از قبیل رعایت امنیت اجتماعی، مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک، وجود حراست، محصور بودن و همچنین داشتن تجهیزات لازم و مناسب ورزشی و تفریحی باشد. در همین راستا و در صورتی که فضایی این ویژگی‌ها را دارا نباشد برای بانوان مناسب نیست.

وی در ادامه گفت: در شهر اهواز دو پارک تحت عنوان پارک های بانوان در نظر گرفته شده؛ پارک اول در سال ۹۳ به مساحت ۴ هکتار در جاده گلستان و پارک دیگر در سال ۹۵ دربخشی از پارک جنگلی شهروند که در شمال شهر قرار دارد؛ متاسفانه این پارک هیچگاه مورد بهره‌برداری قرار نگرفت.

این فعال اجتماعی با اشاره به توقف چندین باره فعالیت آخرین پارک بانوان احداث شده در اهواز تصریح کرد: در گذشته برای اینکه هر چه زودتر این پارک بازگشایی و از فضای آن استفاده شود، تصمیم گرفته شد با همان امکانات فعلی افتتاح شود اما رفع نواقصی همچون رنگ آمیزی، خرید مبلمان، گلکاری و زیباسازی که الزامات این پارک است مورد بررسی قرار نگرفت. پارک بانوان مقرر بود بطور کاملا اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شود، به این معنا که وقتی خانمی وارد پارک می‌شود به لحاظ امنیت اخلاقی بتواند مثل خانه خود (البته با رعایت برخی موازین) راحت باشد و ورزش و تفریح کند و علاوه بر ورزش و تفریح در فضای عمومی، این مکان به عنوان یک مکان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی برای برپایی همایش‌ها و رویدادهای مربوط به بانوان شهر تبدیل شود.

منصوری در ادامه با اشاره به تعطیل بود پارک بانوان اهواز در شبها گفت: متاسفانه در این زمان به دلیل نداشتن مجوز لازم به منظور احداث یک پست برق، فعالیت این پارک به روزها محدود شده است.

وی عنوان کرد: همانطور که پیشتر گفته شد در شهر اهواز ۲ پارک ویژه بانوان پیش‌بینی شده است پارک دیگر، تقریبا در مرکز شهر اهواز، جانمایی شده که در مرحله ارزیابی و طراحی است؛ این پارک مشکلات پارک شهروند و پارک گلستان را نخواهد داشت.

منصوری عنوان کرد: در مورد تعطیلی پارک بانوان گلستان اهواز طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شد تا ساختمان‌های دولتی و مسکونی اطراف، بر این پارک مشرف هستند، به همین دلیل وضعیت نامطلوبی داشته اما قرار شده که به عنوان یک مجموعه تفریحی ورزشی خانواده در نوروز سال قبل بازگشایی شود که این امر تا کنون محقق نشده است.