کد خبر : 6550
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۴:۲۰

شرکت نفت و گاز اروندان شرکتی جوان و پویا

شرکت نفت و گاز اروندان شرکتی جوان و پویا

عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان به گزارش پایگاه خبری هنر قلم،شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران متولی تولید و توسعه میادین نفتی در حوزه غرب کارون می باشد که محدوده آن از منطقه اروند کنار تا شمال بستان است. این شرکت با چشم انداز

عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم،شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران متولی تولید و توسعه میادین نفتی در حوزه غرب کارون می باشد که محدوده آن از منطقه اروند کنار تا شمال بستان است.

این شرکت با چشم انداز دستیابی به افق تولیدی یک میلیون بشکه نفت در روز از میادین غرب کارون با تکیه بر مدیریت یکپارچه و دانش محور، توجه به مسئولیت های اجتماعی، حداکثر برون سپاری فعالیت های اجرایی، بومی گرایی، ساخت داخل، تولید صیانتی، توسعه و نگهداشت تولید مطابق برنامه های شرکت ملی نفت ایران در سنوات اخیر تمامی تعهدات خود را محقق نموده است.

اهم پروژه ها و فعالیت های شرکت در محور های زیر خلاصه می گردد.

امور تولید :
o با وجود مشکلات ناشی از تحریم، شیوع کرونا و تنگناهای جغرافیایی نظیر سیل ریزگرد و… در میادین غرب کارون، اهداف برنامه تولید سالانه از این میادین در بخش تعهدات شرکت نفت و گاز اروندان بطور کامل محقق شده است.
o به منظور افزایش توان تولید نفت از میادین عملیاتی غرب رودخانه کارون، ادامه اجرای قرارداد حفاری و تکمیل ۳ حلقه چاه جدید و تعمیر و تکمیل ۹ حلقه چاه موجود در میادین تحت حوزه فعالیت شرکت صورت گرفت. که به ایجاد پتانسیل تولید نفت در میدان دارخوین به میزان بیش از ۲۵ هزار بشکه در روز منجر گردید است.
o در راستای ایجاد بستر افزایش تولید از میادین مشترک غرب کارون، تولید در واحد بهره برداری غرب کارون به عنوان واحد فرآورشی نفت تولید ی زودهنگام از میادین مشترک آزادگان جنوبی، یاران شمالی و جنوبی و میدان جفیر با ظرفیت فرآورشی اسمی ۱۶۵ ه.ب.ر نفت خام ، بصورت پایدار و مستمر صورت پذیرفت.


 توسعه شرکت :
o در خصوص میادین سوسنگرد، سهراب، سپهر و جفیر که جز میادین توسعه نیافته می باشند که در برنامه توسعه تحت قراردادهای IPC بوده اند، با انجام مطالعات و تهیه طرح پیشنهادی فنی با همکاری شرکت های E&P و تصویب این طرح ها در شورای عالی مخازن شرکت ملی نفت ایران، مقدمات قرارداد و اجرایی نمودن برنامه های توسعه فراهم گردیده است. قابل ذکر است توسعه میادین سپهر و جفیر در فاز اجرا می باشند و میادین سهراب و سوسنگرد نیز در مراحل مذاکرات قراردادی است.
o به منظور ایجاد پتانسیل و افزایش تولید از چاه های جدید و تعمیری میدان دارخوین، احداث خط لوله جریانی و تأسیسات سطح الارضی ۵ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته است که پس از اخذ مجوزهای لازم اجرایی خواهد شد.
o در راستای برنامه های شرکت ملی نفت ایران مبنی بر انجام امور تولید و بهره برداری از میادین نفتی حوزه غرب کارون توسط شرکت نفت و گاز اروندان، تحویل و تحول فاز اول میدان نفتی آزادگان جنوبی از شرکت ملی نفت به شرکت اروندان صورت پذیرفت و خدمات راهبری تعمیر و نگهداری این مجموعه پس از تهیه شرح کار و انجام مناقصه، تحت قرارداد O&M برون سپاری گردید.
o در همین راستا مدیریت تولید و راهبری میدان نفتی آزادگان شمالی پس از توسعه توسط شرکت چینی CNPC از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار گردید.
o با هدف تسریع در راه اندازی واحد نیروگاه غرب کارون و کمک به کاهش دریافت برق از شبکه سراسری، راهبری خطوط لوله ارسال گاز به NGL و نیروگاه غرب کارون، تمامی پست های برق و خطوط انتقال برق از نیروگاه به مبادی مصرف به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار گردید و خدمات تعمیر و نگهداری مستمر آن توسط شرکت نفت و گاز اروندان انجام می گردد.
o تلمبه خانه ارسال نفت میادین غرب کارون به عنوان شاه راه حیاتی ارسال نفت تولیدی از میادین مشترک به مبادی صادراتی، به شرکت نفت و گاز اروندان واگذار گردید که کلیه خدمات راهبری و نگهداری و تعمیرات آن با استفاده از قراردادهای برون سپاری در حال انجام می باشد.

 توجه به مسئولیت های اجتماعی منطقه ای :
o فعالیت عملیاتی گسترده در بحران سیلاب بهار ۹۸ در مناطق عملیاتی خوزستان توسط این شرکت صورت پذیرفته است. این شرکت برای کمک موثر در حل بحران سیل بی سابقه در استان خوزستان به عنوان معین شهرستان شادگان و خرمشهر انتخاب گردید و در جشنواره استانی برگزیده شد.
o پیگیری های تکمیلی برای تحویل و تحول تمام پروژه های عام المنفعه ساخته شده توسط شرکت نفت و گاز اروندان از جمله استادیوم ۱۵ هزار نفری، زمین فوتبال تمرینی و مجوعه استخر قهرمانی در شهرستان خرمشهر صورت گرفت.
o در زمینه اثر بخشی و تاثیرگذاری منطقه ای و کمک به ارتقاء اقتصاد منطقه ای تلاش های موثری در راستای استفاده از کالا و خدمات بومی صورت پذیرفت.
o در جهت حصول اهداف در خصوص مسئولیت های اجتماعی اقدامات قابل توجهی انجام گردید و و بدین منظور در نمایشگاه مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت گزارش پایداری ارائه شد و لوح تقدیر از نمایشگاه فوق دریافت گردید. به عنوان نمونه میتوان به برخی از این خدمات از جمله میزبانی از کاروان های راهپیمایی اربعین حسینی و همکاری با ستاد اربعین صنعت نفت جنوب، انجام خدمات عام المنفعه جهت ارائه خدمات به ساکنین روستاهای محروم همجوار و بازسازی و تجهیز مدارس روستایی، ترمیم جاده های منتهی به تاسیسات اشاره نمود

ایمنی و محیط زیست :
o با هدف مدیریت گازهای مشعل، کاهش آلایندگی در راستای اهداف زیست محیطی و کسب ارزش افزوده از گازهای مازاد همراه نفت در واحد بهره برداری غرب کارون، انعقاد قرارداد و آغاز پروژه فروش گازهای مازاد همراه نفت انجام پذیرفت.
o با هدف کاهش آلاینده های آب و خاک و حفظ محیط زیست، جهت دفن کنده های حاصل از عملیات حفاری، احداث حوضچه بتنی دفن کنده های حفاری در منطقه دارخوین ( Drilling Land Fill)آغاز گردید.
o قرارداد خدمات مشاوره و ممیزی فنی و استقرار سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO-50001 در سال ۹۹ با هدف بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های صنعتی و غیر صنعتی شرکت نفت و گاز اروندان منعقد گردید و در حال انجام می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 16 =


دسته‌بندی نشده