کد خبر : 626
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

سی امین نشست شورای هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در اهواز برگزار شد

سی امین نشست شورای هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی در اهواز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، این نشست با موضوعات؛ پیش بینی و بررسی روند تحقق درآمدهای مالیاتی استان، مشکلات گمرک در خصوص رسوب کالا و سایر موارد، اقدامات انجام شده در مورد واگذاری ۵ هکتار زمین در فولی آباد از

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، این نشست با موضوعات؛ پیش بینی و بررسی روند تحقق درآمدهای مالیاتی استان، مشکلات گمرک در خصوص رسوب کالا و سایر موارد، اقدامات انجام شده در مورد واگذاری ۵ هکتار زمین در فولی آباد از اداره کل راه و شهرسازی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و  پیگیری امور رفاهی کارکنان دستگاه های شورای هماهنگی، برنامه ریزی در خصوص برگزاری و آمادگی برای هر چه باشکوه تر شدن خدمت رسانی در ستاد مردمی اربعین حسینی کارکنان وزارت امور اقتصادی و دارایی در چذابه دنبال شد.

 

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان، با اشاره به کاهش درآمدهای مالیاتی شهریور ماه نسبت به مرداد اظهار داشت: بررسی درآمدهای استانی نشان می دهد که مقدار مصوب درآمدهای مالیاتی استان در شش ماهه اول ۲ هزار و ۴۶ میلیارد تومان بوده در صورتی که یک هزار و ۸۹۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول کرده ایم (درصد تحقق ۹۲.۸). این در حالی است که در شش ماهه مشابه سال قبل درصد تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

 

در این خصوص مدیر کل امور مالیاتی استان خوزستان، دلایل اصلی کاهش درآمدهای مالیاتی را ناشی از عدم وصول چک های بین بانکی، زمان بر بودن فرآیند الکترونیکی کردن تخصیص پرونده های مالیاتی در راستای طرح جامع مالیاتی دانست.

 

جهانشاه ارزانی بیرگانی افزود: ایجاد وقفه در فرآیند اخذ مالیات به دلیل ابلاغ بخشنامه های مختلف به خصوص در حوزه معافیت های مالیاتی در مناطق ویژه اقتصادی و صدور دو حکم دیوان عدالت اداری در خصوص مناطق آزاد مرتبط با معافیت های مالیاتی شرکت ها از دیگر عوامل کاهش درآمدهای مالیاتی در این مدت است.

 

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان به توجه به عدم وصول درآمدهای گمرکی خواستار بررسی دقیقی در این زمینه شد و از معاون ناظر گمرکات استان (حاضر در نشست) خواست گزارش جامعی از دلایل عدم تحقق درآمدهای مصوب و تحلیل و بررسی این دلایل تهیه کنند  و به شورای هماهنگی مدیران ارائه نماید.

 

در این نشست مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بیان کرد: زمین تخصیص داده شده به این دستگاه برای احداث انبار در فولی آباد با توجه به مسایلی از جمله عدم امنیت، عدم زیرساخت مناسب و نبود اعتبار کافی مناسب نیست.

 

سید رضا حسام افزود: از اداره کل راه و شهرسازی و ناظر گمرکات استان تقاضا داریم زمین یا انباری دیگری با مکان مذکور معاوضه شود تا مشکل این دستگاه اجرایی  در رابطه با احداث انباری نیز مرتفع شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان نیز اظهار داشت: به منظور انتفاع کارمندان دستگاه های عضو شورا از ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه در خصوص تعیین محدوده مناطق جنگی تقاضا می شود با توجه به نامه شماره ۲۸/۱۳۳۳/۳۶۱۰ مورخ ۲۸/۰۹/۱۳۹۶ نسبت به اصلاح احکام کارکنان اقدام لازم صورت گیرد.

 

کورش منجزی همچنین افزود: همانند سال های گذشته به منظور خدمات رسانی بهتر و منسجم تری به زوار اربعین حسینی ضروری است اعضای شورا از تمام ظرفیت ها نظیر کمک های مردمی، به کار گیری کارکنان و کلیه امکانات خود استفاده مطلوب نمایند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =


دسته‌بندی نشده