کد خبر : 938
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۳۰

سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد

سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با هدف برنامه ریزی فعالیت های بیست وششمین دوره هفته کتاب با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و روسای ادارت شهرستان ها و کارشناسان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با هدف برنامه ریزی فعالیت های بیست وششمین دوره هفته کتاب با حضور منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و روسای ادارت شهرستان ها و کارشناسان ستاد اداره کل در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی استان برگزار شد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با تاکید بر اهمیت فرایند آموزش گفت: دنیای مطلوب کتابخانه های عمومی از مسیر آموزش می گذرد. اداره کتابخانه های عمومی خوزستان در ارزیابی واحد آموزش سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در سال ۹۶ نمره ۷۰ را کسب کرد.

وی با اشاره به مسائل کتابخانه های استان خواستار رفع مشکلات شد و افزود: با استفاده از سامانه سامان و سایر نرم افزارهایی که در اختیار ما قرار دارد، وضعیت کتابخانه ها را به سطح مطلوب خواهیم رساند. مشکلات کتابخانه های عمومی قابل پیش بینی و حل شدنی است.

وی ادامه داد: شایسته است برای حل مشکلات و اجرای برنامه های فرهنگی در بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار از تمام ظرفیت های قانونی در شهرستان استفاده کنید.

وی با اشاره به برنامه های بیست و ششمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سه سطح استان، شهرستان و کتابخانه های عمومی گفت: برنامه ریزی هفته کتاب در سطح استان در حوزه اطلاع رسانی، تبلیغات و برنامه های محتوایی در کمیته هفته کتاب استان انجام شده است. بر اساس این برنامه ریزی ها، هفته کتاب امسال به لحاظ جنبه های ترویجی پربار خواهد بود.

رستمی در این جلسه تاکید کرد: لازم است تشکیل جلسات شورای اداری شهرستان، زنگ کتاب و کتابخوانی، دیدار با ائمه جمعه و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری جلسات فرهنگی و انجمن با حضور مسئولین شهرستان، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب همچون نقد و بررسی، رونمایی و نشست های کتابخوان در حوزه های کودک و نوجوان با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رستمی در بخش دیگری در خصوص برنامه های عمرانی بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، گفت: در این دوره، سه کتابخانه عمومی در شهرستان های اهواز و باوی با حضور مسئولین استانی افتتاح خواهد شد؛ ده کتابخانه عمومی تا پایان سال در مناطق محروم و کم برخوردار به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان گفت: تفاهم نامه های مشترک با سازمان ها و نهاد های فرهنگی در حال اجراست که در هفته کتاب مبادله خواهند شد.

در این برنامه، بخشنامه های بیست و ششمین دوره هفته کتاب توسط کارشناسان تشریح شد و روسای ادارات به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

شایان ذکر است، کارگاه هایی بامحوریت شناسایی و اجرای برنامه های شاخص فرهنگی شهرستان با حضور کارشناسان ستاد و روسای ادارات در محل کتابخانه مرکزی برگزار شد.

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + هفده =


دسته‌بندی نشده