کد خبر : 1713
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰:۰۵

سفر رییس جمهور به عراق برای خوزستان منشا خیر است

سفر رییس جمهور به عراق برای خوزستان منشا خیر است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت زمان اندک پس از سفر رییس جمهوری به کشور عراق شاهد تسریع در روند خروج کالا از مرز شلمچه بوده ایم. وی اظهار داشت:

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت زمان اندک پس از سفر رییس جمهوری به کشور عراق شاهد تسریع در روند خروج کالا از مرز شلمچه بوده ایم.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری در سفر به کشور عراق مسائل و دغدغه های بسیاری را با مقامات عراقی مطرح کرد که چند مورد آن به طور مستقیم به استان خوزستان مربوط می شود.

وی ادامه داد:روحانی در این سفر بر لزوم مهار کانون های خارجی ریزگرد، توسعه خطوط ریلی و لایروبی اروند تاکید کرد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با اجرایی شدن این مصوبات شاهد اثرات مطلوب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در تمام کشور به ویژه استان خوزستان خواهیم بود.

وی با ابراز امیدواری از همکاری کشور عراق در بحث لایروبی رودخانه اروند گفت: ما در استان خوزستان پیگیر این مساله هستیم تا شاهد پویایی رودخانه اروند باشیم.

رییس جمهور چند روز گذشته در سفر به کشور عراق بر تسریع لایروبی اروند رود تاکید کرد و گفت: طبق معاهده ۱۹۷۵این لایروبی به نفع دو کشور و شهرهای بصره و خرمشهر و آبادان است.

همچنین طرح‌های مهمی از جمله اتصال راه‌آهن ایران به کشور عراق از مرز شلمچه به بصره از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − یک =


دسته‌بندی نشده