کد خبر : 2178
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

زوم تناسب آموزش مهارت های شغلی با بازار اقتصادی خوزستان/ کمبود نیروی متخصص از چالش های پروژه های بزرگ‌ است

زوم تناسب آموزش مهارت های شغلی با بازار اقتصادی خوزستان/ کمبود نیروی متخصص از چالش های پروژه های بزرگ‌ است

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان ؛ سید نور محمد پور نشست تخصصی مدیران حوزه تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان خوزستان با اشاره به آغاز هفته مهارت، بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از مجموع ظرفیت های موجود علاوه بر صیانت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان ؛ سید نور محمد پور نشست تخصصی مدیران حوزه تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان خوزستان با اشاره به آغاز هفته مهارت، بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با استفاده از مجموع ظرفیت های موجود علاوه بر صیانت از سیاست های حمایتی حفظ اشتغال، فضای مورد نیاز برای ایجاد اشتغال جدید را نیز فراهم کنیم.

محمد پور با تاکید این نکته که رونق تولید محقق نمی شود مگر با مهارت آموزی نیروی کار، گفت: آنچه که باعث شد کشورهای آسیب دیده از جنگ جهانی دوم روی پای خود ایستاده و به توسعه اقتصادی برسند توجه و اهتمام به نیروی انسانی متخصص بود. به همین منظور لزوم آموزش مهارت به نیروهای انسانی نمود پیدا می کند.

وی افزود: خوشبختانه همکاران مجموعه فنی و حرفه ای استان به آموزش در جوار کارگاه به منظور افزایش مهارت آموزی توجه ویژه ای دارند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی باید براساس نیاز بازار کار استان برنامه ریزی و دنبال شود، تاکید کرد: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای کارگران متناسب با نیاز بازار اقتصادی استان از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا کمبود نیروی متخصص و ماهر در استان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات و چالش‌های استان در بحث پروژه‌های بزرگ، کمبود نیروی ماهر و دوره دیده متناسب با نیاز پروژه‌ها است، عنوان کرد: اگر به دنبال پیشرفت و توسعه اقتصاد استان هستیم باید شرایط به گونه‌ای فراهم‌ شود تا هم کارگر دغدغه امنیت شغلی نداشته باشد و از آن سوی کارفرمای ما نیز دغدغه مواد اولیه و بازار فروش نداشته باشد. محمد پور در پایان ضمن اشاره به حوادث غیر مترقبه استان، گفت: در ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال، سازمان تامین اجتم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + 14 =


دسته‌بندی نشده