کد خبر : 932
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

زنگ کتاب و کتابخوانی در مجتمع آموزشی مدارس شهید چمران اهواز به صدا در آمد

زنگ کتاب و کتابخوانی  در مجتمع آموزشی مدارس شهید چمران اهواز به صدا در آمد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان و خوزستان و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی خوزستان، زنگ کتاب و کتابخوانی با در این مراسم علی حسین حسین زاده،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به توجه کشورها به زمینه های پیشرفت و توسعه اظهار کرد: در گذشته پیشرفت جنبه های مادی

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان و خوزستان و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی خوزستان، زنگ کتاب و کتابخوانی با در این مراسم علی حسین حسین زاده،معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به توجه کشورها به زمینه های پیشرفت و توسعه اظهار کرد: در گذشته پیشرفت جنبه های مادی و سرمایه ای داشت و در شاخص های مادی مبنا قرار می گرفت. اما در سه دهه اخیر، محوریت توسعه وپیشرفت ، انسان توسعه یافته قرار گرفت و برای این محور، شاخص های زیادی از جمله تیراژ و چاپ کتاب و میزان کتابخوانی در کنار سایر شاخص ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی نقش مهمی در ترویج کتاب و کتابخوانی دارند عنوان کرد: در شاخص کتابخوانی وضعیت مطلوبی در کشور وجود ندارد و برای رسیدن به این وضعیت مطلوب تلاش های درحال انجام است که نقش جامعه فرهنگی در بحث آموزش و فرهنگ سازی انکار ناپذیر است.

وی به اقدامات مدیریت استان در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: در استان خوزستان از مدیران جوان و متخصص در اداره کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده شد و در حوزه اعتبارات فرهنگی و عمرانی ساخت و تکمیل پروژه های در دستور کار قرار گرفت که غالبا در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان است.

حسین زاده اضافه کرد: راه اندازی دو باب کتابخانه در منطقه ملاشیه اهواز و کوی کوهساران در شهرسان اهواز در هفته کتاب و کتابخوانی از جمله این برنامه ها است.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این مراسم، با اشاره به شعار بیست و ششمین دوره کتاب و کتابخوانی گفت: جشنواره کتابخوانی حال خوش خواندان در بستر فضای مجازی با مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: همکاری روابط عمومی استانداری خوزستان برنامه ریزی شده است که بعداز خواندن کتاب، علاقمندان می توانند با هشتک مجازی حال خوش خواندن احساس و احوال خود را به  اشتراک گذارند.

یکی از حلقه های توسعه کتابخوانی در کشور،پیوند نظام آموزشی و کتابخانه های عمومی است و اداره کل کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه های مشترک بصورت تخصصی در حوزه کتاب آمادگی دارد.

رستمی با برشمردن پیشنهادات گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی آمادگی لازم آموزش برای معلمین در زمینه کتابخوانی ،آموزش سواد اطلاعاتی مدیران و معلمین پرورشی، تقویت کتابخانه های آموزشگاهی و تدوین سند مشترک فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش را دارا می باشد

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد اعضای کتابخانه های عمومی خوزستان  از دانش آموزان هستند و کتابخانه های عمومی مکمل نظام آموزشی  در کشور است.

شایان ذکر است، روز ۲۲ آبان در خوزستان کلیه مدارس، آیین زنگ کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =


دسته‌بندی نشده