کد خبر : 17643
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

رونمایی از پوستر نمایشگاه نان در اهواز

رونمایی از پوستر نمایشگاه نان در اهواز

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان نشست خبری که در فرمانداری اهواز برگزار شد؛  با بیان اینکه از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه شناسایی ظرفیت های نان سنتی و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل های آینده می باشد گفت: آشنایی با مزایای استفاده

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان نشست خبری که در فرمانداری اهواز برگزار شد؛  با بیان اینکه از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه شناسایی ظرفیت های نان سنتی و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل های آینده می باشد گفت: آشنایی با مزایای استفاده از نان سبوس دار(نان کامل) و ترویج استفاده از این نان نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه می باشد.

 

وی برگزاری کلاس آموزشی و آشنایی با دستگاه کارتخوان نانینو، استفاده از دانش بنیان ها، برپایی سیاه چادر های عشایر و مضیف، عرضه مواد غذایی فرآوری شده از گندم را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.

 

جهان نژادیان با بیان اینکه برخی سازندگان دستگاه های تولید نان در این نمایشگاه حضور دارند اظهار داشت: در این نمایشگاه از تولیدکنندگان نان در استان های کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و بوشهر نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت بعمل آمده است.

 

وی تصریح کرد: به مناسبت روز ملی نان شنبه ۲۰ آبان با حضور در مدرسه شاهد رضوان در اهواز و عرضه صبحانه به ترویج فرهنگ استفاده از نان با کیفیت و کامل خواهیم پرداخت.

 

جهان نژادیان اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم درصد سبوس آرد خبازی ها را بین ۷ تا ۱۵ درصد ارتقا دهیم همچنین درصورت مشارکت دستگاه های اجرایی دهکده نان های سنتی و واحدهای تولید نان رژیمی را ایجاد کنیم.

 

فرماندار اهواز نیز اظهار داشت: در سطح شهر اهواز با معضل اختلال در توزیع نان بدلیل کمبود نانوایی روبرو بودیم و‌بدین منظور اخیرا یکصد نانوایی جدید در مناطق مختلف فعال شدند همچنین سهمیه نانوایی هایی که در سال های گذشته با کاهش سهمیه آرد روبرو بودند افزایش پیدا کرد.

 

شایان ذکر است نخستین نمایشگاه نان در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل سیلوی شهید آذرپیکان اهواز پذیرای علاقمندان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + هفده =


دسته‌بندی نشده