کد خبر : 16365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

رئیس مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: موفقیت در حوزه رسانه مستلزم مهارت ادراکی است/ نیازهای مخاطب را بشناسید

رئیس مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: موفقیت در حوزه رسانه مستلزم مهارت ادراکی است/ نیازهای مخاطب را بشناسید
رئیس مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت در حوزه رسانه، افقی است و همه زیرمجموعه‌ها مدیر و صاحب تصمیم هستند گفت: مهارت ادراکی از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است چرا که می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید؛ نیازهای مخاطب را بشناسید و حرف آخر و در عین حال تأثیرگذار را بزنید.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ صبح امروز به همت مدیریت اداره تبلیغات اسلامی کاشمر و با همکاری فرمانداری نشست خبرنگاران و روابط عمومی‌های ادارات شهرستان با حضور دکتر عبدالله ابراهیمی، مسئول ستاد عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی در محل سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد.

مسئول ستاد عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این نشست گفت: برنامه‌های متنوع و زیبای دهه ولایت و امامت شهرستان کاشمر، بازتاب و انعکاس خبری بسیار خوبی داشت که جای تقدیر دارد و این نشان از اتحاد و همدلی اصحاب رسانه است.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت فضای مجازی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، فضای مجازی میدان مبارزه است و مبارزه بوده و هست و خواهد بود و تنها شکل و نوع آن تفاوت کرده است.

وی افزود: برای ورود به فضای مجازی باید الزامات آن را هم داشته باشیم بویژه که ریشه عمده آسیب‌های اجتماعی از فضای مجازی است.

مسئول ستاد عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شناخت، ارتباط و تبلیغات را سه عامل مهم در  جهت موفقیت فضای مجازی عنوان کرد و گفت: فضای رسانه بسیار رقابتی است و اندک تعللی باعث می‌شود که شما را پشت سر بگذارند.

وی افزود: به عنوان نمونه سرود «سلام فرمانده» به عنوان یک کار جدید معرفی و بارتاب بسیار خوبی هم داشت اما با توجه به رقابتی بودن فضای رسانه، دو مداح کشورمان، در همین راستا کار جدید دیگری ارائه دادند.

ابراهیمی بیان کرد: دومین ویژگی فضای مجازی این است که به شدت در حال تغییر است و هر روز با ایده‌های نو  و با فضای متغیری مواجه هستیم و متناسب با این تغییرها باید تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت در حوزه رسانه، مدیریت افقی است و به عبارتی همه زیرمجموعه‌ها مدیر هستند و به همین علت صاحب تصمیم هستند.

رئیس مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سومین ویژگی فضای رسانه، پیچیدگی‌های آن است که نیاز به نیروی انسانی ماهر و نیاز به شناخت و آگاهی دارد و این ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به محیط داخلی و خارجی رسانه گفت: ما امروز با انسان رسانه مواجه هستیم بنابراین این مهم و نشریات و پایگاههای الکترونیک خبری از جمله رقبای شما هستند و دومین گروه رقبای شما، رقبای تازه وارد هستند. به عنوان نمونه صدا و سیما زمانی بیشترین مخاطب را داشت اما امروز ۶۰ درصد مخاطبان را دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه سومین رقیب، جایگزین‌ها هستند گفت: امروز افزایش مخاطب حرف اول را می‌زند و برای اینکه مخاطب فراوان داشته باشیم باید متمایز باشید و متفاوت از دیگر رسانه‌ها کار کنید و مهارت‌های لازم را آموزش ببینید.

وی افزود: به همان میران که مهارت فنی خود را افزایش دهید توفیقات و موفقیت شما در رسانه افزون می‌شود ضمن اینکه مهارت ادراکی و تعاملات انسانی از جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ایی برخوردار است چرا که می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید و نیازهای مخاطب را بشناسید.

مسئول ستاد عملیات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: مهارت ادراکی است که باعث می‌شود با استفاده از بستر شبکه‌های مجازی حرف آخر را بزنید که در عین حال تأثیرگزار است.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =


دسته‌بندی نشده