کد خبر : 16705
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۰۰

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر: یک قلاده روباه در شبکه دامپزشکی کاشمر درمان شد

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر: یک قلاده روباه در شبکه دامپزشکی کاشمر درمان شد
رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از معاینه و بررسی وضعیت سلامت و درمان یک قلاده روباه حیات وحش شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جسمانی و وضعیت بالینی، روند درمانی 10 روزه پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، دکتر سعید خانزاده در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری ترشیز خوان؛ از معاینه و بررسی وضعیت سلامت و درمان یک قلاده روباه حیات وحش کاشمر خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر بیان داشت: در پی تماس و گزارش مردمی مبنی بر زمین گیر شدن یک قلاده روباه در نزدیکی یکی از روستاهای این شهرستان، کارشناسان شبکه دامپزشکی و اداره حفاظت محیط زیست به محل اعزام و حیوان را به محل شبکه دامپزشکی جهت معاینه و بررسی سلامت منتقل کردند.

وی افزود: این روباه با علایمی چون عدم تعادل و ضعف جسمانی شدید همراه بود که  پس از معاینه و تشخیص بیماری، دارو‌های لازم تجویز و درمان آن طی چند روز آینده ادامه خواهد یافت.

خانزاده گفت: برای درمان حیوان با توجه به شرایط جسمانی و وضعیت بالینی، روند درمانی ۱۰ روزه پیش بینی می‌شود که امیدواریم در این بازه زمانی و با پیگیری‌های لازم و استفاده از دارو‌های تجویز شده و هم چنین تغذیه مناسب توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، وضعیت بالینی حیوان تا حد زیادی بهبود یابد.

وی خاطر نشان کرد: پس از بهبود نسبی شرایط جسمانی حیوان و برای برگشت به زیستگاه طبیعی، روباه توسط محیط‌ بانان اداره حفاظت محیط زیست در منطقه امن، رها سازی خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از ساکنین نزدیک مناطق حیات وحش خواست در صورت مشاهده هرگونه حیوان بیمار، در اسرع وقت، شبکه دامپزشکی و اداره محیط زیست شهرستان را مطلع سازند تا اقدامات لازم نسبت به معالجه و تیمار حیوانات بیمار صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 10 =


دسته‌بندی نشده