کد خبر : 17882
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گتوند: فاز نخست کارگاه مرمت قلعه تاریخی مجیدخان بخش عقیلی گتوند آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گتوند: فاز نخست کارگاه مرمت قلعه تاریخی مجیدخان بخش عقیلی گتوند آغاز شد
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گتوند از آغاز فاز نخست کارگاه مرمت قلعه تاریخی مجید خوان در شهرسماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، یعقوب نگهداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست کارگاه مرمت قلعه تاریخی مجیدخان در شهر سماله گتوند افزود: فاز نخست کارگاه شامل نخاله برداری، رفع خطر اضطراری و مرمت اولیه است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح ۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان است که امسال انجام می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند گفت: مرحله نخست حفظ و حراست این بنای تاریخی است و پس از تامین اعتبار دیگر مراحل اجرایی می شوند.ضمن اینکه مرمت و رفع خطر دیگر آثار باستانی در سطح شهرستان در برنامه است.

نگهداری افزود: این بنای تاریخی سال ۱۳۹۹ با پیگیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان و اداره میراث فرهنگی شهرستان به شماره ۳۲۸۶۵ ثبت ملی شده بود.

وی ادامه داد: بنای تاریخی قلعه مجید خان شهر سماله گتوند مربوط به دوران اواخر قاجاریه است که اقدامات اولیه برای ثبت آن انجام شده بود و ابلاغ ثبت آن اعلام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گتوند گفت: این بنای زیبای تاریخی در مرکز شهر سماله از معدود قلعه‌هایی با ساختمان آجری بوده که در وسط شهر واقع شده است.

شهر سماله مرکز بخش عقیلی شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + چهارده =


دسته‌بندی نشده