کد خبر : 16238
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر: ارگان‌های اداری املاک، تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بها دارند

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر: ارگان‌های اداری املاک، تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بها دارند
رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر گفت: ارگان‌هایی که دارای زمین و املاک هستند به نام حفاظت از حقوق مردم، اجاره‌های بالایی برای املاک خود تعیین می‌کنند که این گران‌فروشی باعث شده مالکین دیگر نیز از این روش پیروی کنند و این امر تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بها دارد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ به مناسبت هفته اصناف، رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر با خبرنگاران و اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کرد.

علی کاشمری در این نشست خبری اظهار داشت: شرکت تعاونی مسکن اصناف به زودی عضوگیری می‌کند و تلاش می‌کنیم برای رفاه کسبه، صندوق قرض الحسنه رفاه بازار نیز احداث کنیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر با بیان اینکه درصدد ایجاد شهرک صنفی در شهرستان با اولویت مشاغل مزاحم هستیم گفت: همچنین درجه‌بندی واحدهای صنفی مثل رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها و قنادی‌ها به صورت واقعی انجام و نرخ‌نامه های صنفی، صد در صد واقعی و شفاف خواهد شد.

وی یکی از مشکلات افزایش قیمت‌ها را تغییر قوانین کسب و کار در شهرها و حذف فاصله کسب و کار و تعداد مورد نیاز آن در شهرها عنوان کرد و بیان کرد: بعضی مسئولین به دلیل ناتوانی در ایجاد اشتغال اقدام به صدور پروانه کسب کردند تا بتوانند وام خوداشتغالی پرداخت کنند و به عنوانی، آمار اشتغال را بالا ببرند ولی متاسفانه شاهدیم ۹۰ درصد از کسانی که وام اشتغال‌زایی دریافت کردند به دلیل عدم توجیه اقتصادی شغل شان، پروانه کسب خود را باطل کرده و حتی وام را دریافت و در مسیر دیگری هزینه کردند.

کاشمری افزود: در کشورهای دیگر به ازای هر ۵۰۰ نفر یک پروانه اشتغال صادر می‌شود ولی در ایران به ازای هر ۲۰ نفر و در کاشمر به ازای هر ۱۴ نفر یک پروانه کسب صادر شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد دفتر شورای حل اختلاف اصناف در هفته قوه قضاییه از اقداماتی است که در حال انجام است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر در ادامه اظهار کرد: ارگان هایی که دارای زمین و املاک هستند به نام حفاظت از حقوق مردم اجاره‌های بالایی برای املاک خود تعیین می‌کنند که این گران فروشی باعث شده مالکین دیگر نیز از این روش پیروی کنند و این امر تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بها دارد.

کاشمری با بیان اینکه کسبه، مظلوم ترین قشر جامعه هستند یادآور شد: در مدت مسئولیتی که به من واگذار شده و توفیق خدمت به مردم را دارم سعی و تلاشمان این است که با همکاری هیأت رئیسه اتاق اصناف شهرستان و نیز کاسبان شریف شهرمان، مشکلات مردم را در حوزه کاری خود به حداقل برسانیم.

خبرنگار: حسین جعفرنژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 7 =


دسته‌بندی نشده