کد خبر : 31
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

دو نقطه اصلی تولید دود و آتش در هورالعظیم مهار شده است

دو نقطه اصلی تولید دود و آتش در هورالعظیم مهار شده است

غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه (۳ مرداد ماه) در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق توسط هواپیمای آب‌پاش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: در دو هفته گذشته شاهد  آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم هستیم و تأثیر آتش‌سوزی و دود حاصل از آن متاسفانه استان خوزستان را فرا گرفته است. وی ادامه داد: بخش ایرانی

غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه (۳ مرداد ماه) در حاشیه بازدید از عملیات اطفای حریق توسط هواپیمای آب‌پاش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: در دو هفته گذشته شاهد  آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم هستیم و تأثیر آتش‌سوزی و دود حاصل از آن متاسفانه استان خوزستان را فرا گرفته است.
وی ادامه داد: بخش ایرانی تالاب دارای آب است و کمتر دچار حریق شده اما دود ناشی از سوختن تالاب در بخش عراقی سلامت مردم خوزستان را تهدید می‌کند و شهرهای سوسنگرد، حمیدیه و حتی اهواز را درگیر کرده است. به همین دلیل تلاش شد با کسب مجوز از کشور عراق و با تلاش وزارت خارجه و سفیر ایران در کشور عراق و همه دست‌اندرکاران از جمله هنگ مرزی عملیات اطفای حریق در بخش عراقی توسط هلیکوپتر انجام شد.
استاندار خوزستان افزود: هلیکوپترها به تنهایی قادر به خاموش کردن حجم و گستردگی آتش نشدند و به همین دلیل از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع خواسته شد با استفاده از هواپیمای ایلوشن ۷۶ که ظرفیت ۴۰ تن آب دارد، در عملیات شرکت داشته باشد.
شریعتی گفت: در طول چند روز عملیات انجام شده توسط بالگردها و هواپیما شاهد آن بوده‌ایم که حجم دود کاهش پیدا کرده و تصاویر ماهواره‌ای به خوبی آن را نشان می‌دهد دود کاهش یافته و کنترل شده است.
وی ادامه داد: امروز دو عملیات توسط هواپیما انجام شد که در پرواز دوم این گروه را همراهی کردم. دو نقطه اصلی که از نقاط اصلی تولید دود و آتش بود، امروز توسط هواپیما مهار شد و چند نقطه پراکنده نیز وجود دارد که در عملیات‌های بعدی روی آنها تمرکز خواهد شد.
استاندار خوزستان اظهار کرد: حجم دود امروز بسیار کمتر از روزهای گذشته بود و در گزارش‌های رسیده تنها شهر رفیع را درگیر کرده است و امیدواریم با این حجم از  عملیات این مشکل کنترل و حل شود.
 وی با تقدیر از دستگاه‌های مربوطه در در حوزه پشتیبانی از جمله وزارت دفاع، هوافضای سپاه، خلبانان، مدیریت بحران، حفاظت محیط زیست و توسعه نیشکر گفت: همه در تلاش هستیم که بتوانیم این موضوع را مدیریت و مردم را از نگرانی خارج کنیم.

به گزارش ایسنا، بخش عراقی تالاب هورالعظیم از حدود دو هفته پیش دچار حریق شده و عملیات گسترده از طریق بالگردها و هواپیما برای مهار آن همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =


دسته‌بندی نشده