کد خبر : 1835
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

دو نرخی بودن مرغ در بازار هیچ معنایی ندارد/ کولر کالای لوکس مردم خوزستان نیست

دو نرخی بودن مرغ در بازار هیچ معنایی ندارد/ کولر کالای لوکس مردم خوزستان نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم خوزستان، امید بن عباس با بیان این که در صورت مشاهده دو نرخی بودن مرغ در بازار به شدت برخورد می شود، اظهار کرد: بازرسی ها تشدید و نظارت ها در بازار باید بیشتر شود. وی با این توضیح که بازار مصرف اهواز روزانه به ۱۰۰ تن مرغ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم خوزستان، امید بن عباس با بیان این که در صورت مشاهده دو نرخی بودن مرغ در بازار به شدت برخورد می شود، اظهار کرد: بازرسی ها تشدید و نظارت ها در بازار باید بیشتر شود.

وی با این توضیح که بازار مصرف اهواز روزانه به ۱۰۰ تن مرغ نیاز دارد، گفت: نیاز استان بررسی و اعلام شود. مرغ با نرخ ۱۱و ۵۰۰ هم در بازار عرضه شود.

این مقام مسئول  افزود: با وجودی که اتحادیه مرغداران اعلام کرده در اهواز روزی ۱۰۰ تن فروش دارند،  اگر بخواهیم روزانه ۱۰۰ تن واردات مرغ از یک استان به اهواز داشته باشیم، ۵۰ تن هم مازاد از استان دیگری وارد کنیم، قطعا اثر زیادی در بازار دارد. به همین دلیل، بستر را برای انجام این روند فراهم می کنیم، توافقات فی مابین استان ها برای چگونگی روند واردات و توزیع صورت می گیرد، نرخ مصوب تنظیم بازار کشور هم که ۱۱ هزار و ۵۰۰ اعلام شده است، بنابراین مرغ در خوزستان هم با همین نرخ باید عرضه شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان نزدیک است و باید فراوانی مرغ در بازار زیاد باشد و به هیچ عنوان دو نرخی بودن مرغ در بازار قابل پذیرش نیست .

بن عباس با اشاره به ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت  و دستورالعملی که برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان ابلاغ شده، گفت: این دستورالعمل باید در اختیار همه دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار قرار بگیرد یعنی به جز کالاهای ( برنج، شکر، روغن و مرغ) کمیسیون نظارت اعلام کرده حتما برای تعیین قیمت (زولبیا، بامیه، حلیم و آش) تصمیم گیری و تعیین قیمت شود. در خصوص خرما هم سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی کند، هم موجودی خرمای استان و هم نرخ را برنامه ریزی و اعلام کند و به طور کلی، وضعیت خرمای استان به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اعلام گزارش شود.

وی در خصوص وضعیت آب و هوایی استان گفت: فصل گرما از راه رسیده و از آنجایی که کولر در خوزستان کالای لوکس نیست بلکه کالای اساسی محسوب می شود، باید هماهنگی های لازم در خصوص تامین وسایل سرمایشی مورد نیاز استان، پیش از این  انجام میشد. البته ظرفیت استان های مرز نشین در خصوص واردات کولر ابلاغ شده است، فقط باید مستندات تولیدی ها که به دلیل جابه جایی ارز و تحریم در حال حاضر تعطیل هستند، مشخص و در نامه ای به وزارت صنعت معدن و تجارت ارسال شود، تا  از آزاد سازی آن از فهرست اقلام ممنوعه انجام شود.

بن عباس تاکید کرد: تعاونی های مرز نشینان هم اگر منابع مالی ندارند یا نیاز به ارز نیمایی است یا مشکل جابه جایی است، اعلام مشکل کنند تا اقدامی در راستای برطرف کردن آن انجام شود، این ظرفیت وارداتی وجود دارد  باید از این ظرفیت برای تامین کولر استان استفاده شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان با انتقاد از عدم حضور مسئولان عضو ستاد تنظیم بازار در جلسه برگزار شده، اظهار کرد: تذکر کتبی به دستگاه های عضو ستاد تنظیم بازار بابت عدم حضور در جلسه داده می شود و گزارش آن هم برای استاندار هم تنظیم و ارسال می شود. مدیران دستگاه های متولی تنظیم بازار استان باید در جلسه ستاد حضور داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 8 =


دسته‌بندی نشده