به گزارش پایگاه خبری هنر قلم:دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ روزی ست که اراده ملت بزرگ ایران برای تعیین سرنوشت کشور با مشارکت بی نظیر مردم، شکل جمهوری و محتوای اسلامی نظام سیاسی را به ارمغان آورد تا تلاش برای استقلال و آزادی کشور در تاریخ معاصر پس از سالها با رهبری الهی امام خمینی «ره» به نتیجه برسد.

مردم ایران در نخستین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با حضور در پای صندوق آرا، برای اولین بار همه پرسی و رفراندوم بزرگی را رقم زدند و به «جمهوری اسلامی» رای مثبت دادند و از همان ابتدا به جهانیان نشان دادند که بر سرنوشت خویش حاکم هستند.
 این حرکت با رهبری الهی امام خمینی «ره» در سال ۵۸ به بهترین شکل حاصل شد و خط بطلانی بر دوران مداخله و تصمیم گیری بیگانگان کشید و این مردم ولایی را برای همیشه از سلطه بیگانگان رها کرد.
مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ خود، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور برگزیده و نظام حقوقی کشور ایران را بر مبنای دین اسلام بنا کردند، تا ایران تجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی در جهان معاصر شود و اسلام بعنوان کاملترین دینی  که می‌تواند ضامن سعادت زیست دنیوی و اخروی بشریت شود، معرفی گردد.
پس از چهار دهه اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همت و کوشش جوانان غیور خود به سمت فتح قله‌های پیشرفت و عدالت گام‌های اساسی و سریعتری برداشته که نوید روزهای بهتر و درخشان تری می دهد.
 علی رغم حوادث گوناگون، شرایط بین‌المللی، و دشمنی دشمنان قسم خورده اسلام و تمامیت ارضی ایران، جمهوری اسلامی توانست با پشتیبانی آحاد مردم عزیز و قدرشناس و پرتلاش، مسیر خود را برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی پرقدرت ادامه دهد و پرچم مستضعفان و محرومین و مظلومان را بالا نگهدارد تا به دست منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم «عج»  برسد و جهان هستی پر از عدل و داد و مهربانی و صلح و امنیت و محبت گردد.