کد خبر : 1155
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰:۴۸

دستگاه های جریان سنج کامپیوتری به همت شرکت نفت و گاز کارون بومی سازی شد

دستگاه های جریان سنج کامپیوتری به همت شرکت نفت و گاز کارون بومی سازی شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس محسن دهانزاده اظهار داشت: با ساخت این دستگاه ها در داخل کشور، ضمن ایجاد بستر لازم به منظور پشتیبانی از سامانه های جریان سنج کامیپوتری در مبادی ورودی و خروجی تأسیسات نفت و گاز در سطح شرکت

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس محسن دهانزاده اظهار داشت: با ساخت این دستگاه ها در داخل کشور، ضمن ایجاد بستر لازم به منظور پشتیبانی از سامانه های جریان سنج کامیپوتری در مبادی ورودی و خروجی تأسیسات نفت و گاز در سطح شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از خروج ارز جهت طراحی، خرید و نصب سامانه جایگزین جلوگیری به عمل آمده است.

وی درباره اهمیت دستگاه های جریان سنج توضیح داد: دستگاه های جریان سنج کامپیوتری در مبادی ورودی و خروجی تأسیسات بهره برداری، تلمبه خانه و تأسیسات تقویت فشار گاز و گاز و گاز مایع نصب می شوند و کار آنها اندازه گیری مقدار نفت خام، گاز و مایعات گازی است.

مهندس دهانزاده گفت: ‌تعدادی از جریان سنج های کامپیوتری در مناطق نفت خیز جنوب ساخت کشورهای خارجی است که به منظور قطع وابستگی، نسبت به بومی سازی دو نوع از این دستگاه ها اقدام شد.

وی با بیان این که این دو دستگاه با موفقیت ساخت و آزمایش میدانی آنها نیز انجام شده است بیان داشت: یکی از این دستگاه ها در مبادی ورودی و خروجی در تأسیسات بهره برداری و تلمبه خانه ها و نوع دیگر در خروجی تأسیسات تقویت فشار گاز و گاز و گاز مایع نصب می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون خاطر نشان کرد:‌ برنامه Source مربوط به محاسبات اندازه‌گیری مقدار سیال ورودی این دستگاه ها بر مبنای استاندارد  API مشابه نمونه خارجی بوده و قابل بارگذاری بر روی هر تجهیز مشابه ساخته شده می باشد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تامین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگترین شرکت بهره بردار تابع مناطق نفتخیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میادین تحت سرپرستی برعهده ‌دارد

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =


دسته‌بندی نشده