کد خبر : 16532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۷

در دوره جدید کارآموزی که بر اساس معیار مندرج در قانون تسهیل کسب و کار پذیرفته شده تعداد ۲۳۲ کارآموز داریم

در دوره جدید کارآموزی که بر اساس معیار مندرج در قانون تسهیل کسب و کار پذیرفته شده تعداد ۲۳۲ کارآموز داریم

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم؛ دکتر مینا فردین در مراسم تحلیف کارآموزان وکلای جوان خوزستان ، با خوش‌آمدگویی به کارآموزانی که در مراسم برای ادای قسم حاضر بودند، بیان کرد: همه کارآموزان پس از قبولی در آزمون ورودی وکالت و انجام استعلام‌های لازم وارد دوره کارآموزی شده‌اند. وی ادامه داد: همه کارآموزان حاضر در

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم؛ دکتر مینا فردین در مراسم تحلیف کارآموزان وکلای جوان خوزستان ، با خوش‌آمدگویی به کارآموزانی که در مراسم برای ادای قسم حاضر بودند، بیان کرد: همه کارآموزان پس از قبولی در آزمون ورودی وکالت و انجام استعلام‌های لازم وارد دوره کارآموزی شده‌اند.

وی ادامه داد: همه کارآموزان حاضر در این مراسم در دوره کارآموزی تکالیف قانون مرتبط با مراجعه به دادگستری و شرکت در جلسات دادگاه و همچنین دوره‌ها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی لازم را سپری و در پایان دوره تکالیف آنها توسط کمیسیون کارآموزی بررسی و مورد قبول واقع شده است.

رئیس کمیسیون کارآموزان کانون وکلای خوزستان تصریح کرد: تمامی کارآموزان حاضر در این مراسم پس از طی کردن دوره‌های آموزشی مربوطه و پذیرش تکالیف کارآموزی، در آزمون‌های کتبی و شفاهی تخصصی موضوع قانون شرکت و حائز نمره قبولی شده‌اند.

فردین با اشاره به اینکه امروز به یاری خدا پس از برگزاری مراسم و ادای قسم در محضر مدعوان همه کارآموزان به وکالت پایه یک نائل می‌شوند، خبر داد: تعداد همکارانی که امروز قسم یاد می‌کنند، ۱۲۷ نفر وکیل هستند که به جمع وکلای پایه یک می‌پیوندند.

وی با آرزوی موفقیت برای این وکلای پایه یک عنوان کرد: تمامی این وکلای جدید در مدت ۱۸ ماه کارآموزی ضمن همکاری خوب با کانون وکلا، رعایت احترام متقابل را نیز داشتند؛ آنها تلاش خود را از لحاظ علمی و کسب تجربه‌های وکالتی داشته و مطمئناً همکاران جدید از وکلایی هستند که به یاری خداوند متعال به جامعه خدمات وکالتی را به صورت علمی و دلسوزانه ارائه می‌کنند.

رئیس کمیسیون کارآموزان کانون وکلای خوزستان یادآور شد: در دوره جدید کارآموزی که بر اساس معیار مندرج در قانون تسهیل کسب و کار پذیرفته شده تعداد ۲۳۲ کارآموز داریم که مرحله اول شرکت در کلاس‌های آموزشی دو ماهه را پشت سر گذاشته‌اند؛ آزمون کتبی مربوطه نیز برگزار و وارد مرحله دوم دوره کارآموزی شده‌اند.

فردین با اشاره به اینکه در دوره‌های کارآموزی جدید مشکل اساسی تأمین معیشت است، اضافه کرد: امکان قانونی فعالیت شغلی در دوره اول و دوم کارآموزی پیش بینی نشده که امیدوارم با تدابیر مدیران کانون‌ها و موافقت ریاست قوه قضائیه این مسئله مهم در حد قابل قبولی و آن طور که به جامعه هم آسیبی وارد نکند، مرتفع شود.

وی اظهار کرد: امروز از همین تریبون اعلام می‌کنیم که ادای قسم به مفاد قسم‌نامه دربردارنده مسئولیت‌های قانونی، شرعی و حرفه ای برای وکلا است؛ تخلف از مفاد آن نیز از لحاظ انتظامی در‌بردارنده تنزل درجه وکالت از پایه یک به پایه دو است.

رئیس کمیسیون کارآموزان کانون وکلای خوزستان با اشاره به اینکه از لحاظ اخلاقی، انسانی و حرفه‌ای نیز تخلف از قسم انسان را مقابل خداوند متعال و وجدان وکیل قرار می‌دهد، گفت: از خداوند می‌خواهیم از ما در قبال قسمی که امروز در محضر مقدسش یاد می‌کنیم قدرت دهد تا از آن صیانت و برخلاف آن رفتار نکنیم.

فردین ادامه داد: به نیابت از همکاران کمیسیون کارآموزی از اعضای هیئت مدیره، ریاست کانون و اعضا که در تمامی ایام فعالیت کمیسیون با دلسوزی و اهتمام کامل همکاری داشته‌اند تا کارآموزان امروز بتوانند با برگزاری مراسم تحلیف به وکالت پایه یک نائل شوند، قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 10 =


دسته‌بندی نشده