کد خبر : 13852
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت:

حدیث کریمی

خوزستان می تواند قطب پرورش و تولید گل و گیاه زینتی کشور باشد

خوزستان می تواند قطب پرورش و تولید گل و گیاه زینتی کشور باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی استان؛ میتوان قطب پرورش و تولید گل و گیاه زینتی کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، آقارضا فتوحی در حاشیه افتتاحیه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه و همزمان با نمایشگاه بزرگ صنایع دستی دراهواز در جمع خبرنگار بااشاره به استقبال خوب مردم از این دو نمایشگاه اظهارداشت: از ۱۷ استان کشور و ۱۵۰ شرکت و انواع گل و گیاهان زینتی را به نمایش گذاشتند و این یکی از بهترین روش های ترویج گل و گیاهان زینتی در استان است.

وی افزود : باتوجه به اهمیت محیط زیست و زیباسازی فضاهای شهری و استانی و همچنین منازل مسکونی و محیط های اداری و خیابانی ها بتوانیم از این طریق ترویج گل و گیاهان را داشته باشیم‌.

این مقام مسئول در ادامه بااشاره به اینکه استان خوزستان پتانسیل بالایی باتوجه به آب و هوایی دارد عنوان کرد: میتواند قطب پرورش و تولید گل و گیاه زینتی کشور باشد و همچنین در بحث صادرات باتوجه به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق در همجواری این استان است بتواند نقش اثرگذاری درصادرات داشته باشد و خودش می تواند اشتغال زایی مناسبی راهم داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: در این نمایشگاه مشاهده شده که یک خانم و آقایی خوزستانی که رشته های تحصیلی شان شیمی و برق و همچنین شاغل بوده اند اما درکنارکارشان به بحث گل و گیاه می پردازند و گل خانه راه اندازی کردند و شهرک های کشاورزی استان هم زمین و بستر آماده کرده هرکسی هم بخواهد تحصیلات دریافت کند ما آمادگی کمک به وی را داریم همچنین جهادکشاورزی نیز همکاری و همراهی لازم را با وی خواهد داشت.

چهارمین نمایشگاه گل و گیاه همزمان با نمایشگاه بزرگ صنایع دستی در اهواز افتتاح شد

 

در ادامه نیز؛ مدیرعامل نمایشگاه بین المللی خوزستان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا زیباست و زیبایی ها را دوست دارد اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها ۱۵۰ واحد از ۱۷ استان کشور حضور دارند.

رحیم جلیلی گفت: استان‌های تهران، البرز، خوزستان، بوشهر، همدان، مرکزی، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، کردستان، ایلام، یزد و کرمان از جمله استان‌های حاضر در این نمایشگاه‌ هستند.

وی با بیان اینکه شرکت کننده ها ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته شرکت بیشتر شده اند؛ افزود: این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۳ دی ماه میزبان علاقه‌مندان، متخصصان و بازدیدکنندگان است.

جلیلی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه برای نشاط و شادی افراد بسیار مفید است؛ تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اهواز از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =


دسته‌بندی نشده