کد خبر : 411
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

حمایت از سرمایه گذاری در تولیدات جایگزین واردات اساسی در خوزستان

حمایت از سرمایه گذاری در تولیدات جایگزین واردات اساسی در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، در نشست خبری که با حضور مسئولان حوزه اقتصادی استان خوزستان شامگاه روز یکشنبه چهارم شهریورماه در سالن اجتماعات نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار شد؛ معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در ارتباط با مسائلی که مرتبط با اقشار آسیب پذیر است بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، گفت:

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، در نشست خبری که با حضور مسئولان حوزه اقتصادی استان خوزستان شامگاه روز یکشنبه چهارم شهریورماه در سالن اجتماعات نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار شد؛ معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در ارتباط با مسائلی که مرتبط با اقشار آسیب پذیر است بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، گفت: در خوزستان به صورت ویژه توجه به بازارچه های محلی، مدیریت و نظارت، حمایت از سرمایه گذاری در تولیدات جایگزین واردات اساسی، در دستور کار مدیران قرار گرفته و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

امید حاجتی همچنین در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: وقتی یک موج تورمی از یک ناحیه بر اقتصاد وارد می شود، اثرات آن بر روی قیمت سایر کالا و خدمات دیده خواهد شد و این مسئله ای است که حتی شاهد افزایش قیمت کالا و خدمات تولید داخل هستیم.

وی خطاب به مسئولان اظهار کرد: از مسئولان درخواست دارم تا بحث احتکار و مسائل این چنینی را با وسواس بیشتری رصد کنند؛ زیرا که لزوماً عرضه متناسب با تقاضا در بازار به معنای احتکار نیست. سیستم توزیع وقتی با محدودیتی در تأمین کالای مورد نیاز مواجه می شود، ناچار است تا کالا را با وقفه وارد بازار کند تا تعادل واقعی عرضه و تقاضا شکل بگیرد.

 

تغییرات در حوزه صنعت بر اثر افزایش نرخ ارز

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در حاشیه این نشست خبری عنوان کرد: افزایش نرخ ارز در حوزه صنعت باعث تغییراتی در زمینه تکنولوژی، ماشین آلات و مواد اولیه صنایع خوزستان شده و این مسأله باعث از توجیه افتادن طرح های اقتصادی شده است.

نورالله حسن زاده ادامه داد: افزایش قیمت نرخ ارز شوک سنگینی را به صنعت وارد آورده است و در حال حاضر محصولات پتروشیمی و فولاد با مشکل قیمت دلار در خوزستان مواجه هستند و قیمت دستوری به صنعت فشار فراوانی آورده و این رانت به عده ای خاص می رسند.

وی در ارتباط با نوسانات شدید مواد اولیه صنایع در استان با اشاره به اینکه مواد اولیه پتروشیمی ها دچار نوسانات شدیدی شده است، افزود: تولیدات این کارخانه ها در بازار به وفور وجود دارد ولی مواد اولیه آنها نایاب شده؛ این مشکلات باعث افزایش قیمت فرآورده های پتروشیمی ها شد که یک باره قیمت آب معدنی نیز افزایش یافته و این موضوع نشات گرفته از این ساختار معیوب است.

این مقام مسئول هر انباری را محل احتکار ندانست و گفت: احتکار تعریف مشخصی دارد، اگر یک کالا مشتری داشته باشد ولی به خاطر گران تر شدن در انبار دپو شود؛ احتکار است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان خوزستان تصریح کرد: یکی از وظایف ما این است که آمار کالاها را از انبارها جمع آوری می کنیم؛ در واقع اگر در انبارها موجودی کالا نباشد با مشکل مواجه می شویم و بنابراین هر انبار کالایی نمی تواند احتکار باشد.

این نشست به دلیل اینکه مراسم افتتاحیه با تاخیر انجام شد؛ تا ساعت ۲۴ به طول انجامید همچنین دکتر فرامند هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در این جلسه حضور نیافت.

منبع: خوزنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =


دسته‌بندی نشده