کد خبر : 16067
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

پیام حمیدرضا خان محمدی به مناسبت ۲۷ خرداد روز جهاد سازندگی ؛

جهاد سازندگی، اساس خودکفایی و پیشرفت همه جانبه کشور است

جهاد سازندگی، اساس خودکفایی و پیشرفت همه جانبه کشور است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون عمرانی وزیر و رئیس این سازمان به مناسبت ۲۷ خرداد روز جهاد سازندگی پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است: بسم الله

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون عمرانی وزیر و رئیس این سازمان به مناسبت ۲۷ خرداد روز جهاد سازندگی پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. مقام معظم رهبری

در تقویم پر از افتخار ایران اسلامی ۲۷ خرداد ماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، روز جهاد کشاورزی است و بی شک کشاورزی یکى از عناصر مهم در پیدایش تمدن هاى بزرگ به شمار می آید و میهن عزیزمان نیز به عنوان کشورى صاحب تمدن کهن، داراى پیشینه ای منحصر به فرد و آینده ای درخشان در زمینه کشاورزى است. کشاورزان؛ سرمایه‌های بی‌نظیر و بی‌ادعای الهی هستند که بشریت برای داشتن نعمت زندگی و حیات، به وجود نازنینشان مدیون و محتاج است.

 جهاد سازندگی، اساس خودکفایی و پیشرفت همه جانبه یک کشور است. جهاد سازندگی نهادی است که در بستر و بطن انقلاب اسلامی رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید. حدیث جهاد، حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن، نشان از تلاش و سخت کوشی جهادگران دارد. دست پرتوان جهادگران، بذر انقلاب را در دل محروم ترین و مستضعف ترین قشر جامعه، یعنی روستاییان کاشت.

جهادگران گمنام و بی نشان در عرصه های تولید و نبرد تلاش کردند و شجاعانه در سخت ترین شرایط، بزرگترین موانع را از سر راه انقلاب اسلامی برداشتند. آنان مخلصانه و  با تمام وجود در جبهه های حق علیه باطل به یاری رزمندگان اسلام پرداختند. هدف غایی جهاد سازندگی، تحول فرهنگی و انسانی جامعه است.

جهاد سازندگی در جنگ نقش به سزایی را ایفا کرد و به گفته فرماندهان دفاع مقدس یکی از دلایل عدم شکست ایران حضور این نهاد انقلابی در جنگ بود. جهاد در ایام دفاع مقدس حضور مهندسی داشت و با ساخت پل، سنگر، خاکریز و جاده در مناطق مختلف باعث پیشروی و افزایش روحیه ی جهادی سربازان می‌شد و قطعا اگر جهاد سازندگی نبود پیروزی با این سرعت‏ ‏میسر نبود.

جهاد سازندگی یک نهاد مردمی و انقلابی ست که همواره با توانایی پذیرش مأموریت بر مبنای ضرورت ها و نیازهای انقلاب اسلامی همراه بوده است و توانست رسالت تاریخی و اسلامی خود را با تمام کارشکنی ها و مشکلات به اقصی نقاط‏ ‏کشور برساند.‏ جهادگران سازندگی علاوه بر رفع محرومیت از روستاهایی که از ساده‌ترین امکانات رفاهی نیز محروم بودند، طرح حرکت به سوی استقلال و خودکفایی کشور با تلاش در جهت بهبود وضع فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق عشایری از طریق توسعه کشاورزی، دامداری، مدرسه سازی، صنایع روستائی و… را در کارنامه خود دارند. باور حضرت امام (ره) به توانایی در خودکفایی یک باور درونی بود. باوری که می خواست آن را به قاطبه مردم منتقل کند و همواره امیدآفرین باشد که شعار “ما می توانیم” را عملیاتی و اجرایی نماید.

امیدوارم این جهادگران عرصه تولید با تأسی از مسیر تعیین شده توسط امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای اهداف دولت محترم در راه خدمت رسانی به ملت شریف ایران و رشد تولید تا رسیدن به مرحله خودکفایی محصولات کشاورزی با همیاری دیگر نهادها بیش از پیش موفق و سربلند باشند. این نهاد مقدس در طول حیات خود با به کارگیری نیروهای داوطلب مردمی و در سایه فرهنگ انقلابی همراه با شور و نشاط و خدمت به مردم روستایی توانست نقش بسیار موثری را در فرآیند توجه همه جانبه به مناطق روستایی و عشایری کشورمان ایفا کند.

 از اهداف عالی سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره جدید تامین و تجهیز کالبد نظام  تعلیم و تربیت با اولویت محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار می باشد که با راهبرد تقویت تفکر و  روحیه انقلابی و جهادی، مسیر جهاد مدرسه سازی را هموار خواهیم کرد. بدون شک جهاد والای خیرین محترم پشتوانه قابل اطمینان ما در این مسیر خواهد بود.

 سالروز تاسیس جهاد سازندگی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی که یادآور مجاهدت ها و زحمات شبانه روزی جهادگران در سالهای آغازین انقلاب اسلامی تا به امروز بوده را به تمامی تلاشگران این عرصه به خصوص جهادگران گرانقدر خانواده بزرگ نهضت مدرسه سازی در سطح کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حمیدرضا خان محمدی
معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور

۲۷ خرداد ۱۳۵۸ امام خمینی(ره) فرمان تشکیل جهاد سازندگی را صادر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + دوازده =


دسته‌بندی نشده