کد خبر : 16340
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۲۰

جمهوری اسلامی ایران بازتاب غدیر

جمهوری اسلامی ایران بازتاب غدیر
امروز دشمن می‌خواهد با کاهش و سایش مشروعیت و مقبولیت نظام دینی دوباره انحراف غدیر را بازسازی کند. یادمان باشد جمهوری اسلامی، ترجمان و بازتاب غدیر در زمانه ماست.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از ترشیز خوان؛ به بهانه غدیر که عید الله‌ اکبر مسلمین است و بسیار جای شادی و سرور و تبریک به واسطه داشتن این نعمت ولایت دارد، می‌شود از خیلی چیزها نوشت؛ از پیام‌های واقعه غدیر، اهمیت و راهبردهای آن، چرایی و علل و عوامل انحراف این واقعه، زمینه‌ها و بازیگران تحریف و تخریب حرکت و فرهنگ غدیر، پیامدها و آثار محروم‌سازی جامعه اسلامی از برکات عمل به فرمان خدا در غدیر از آن تاریخ تا الان و ده‌ها موضوع دیگر.

مشهور است که حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در کلامی به این مضمون می‌فرمایند: «اگر می‌گذاشتند سنگ بنای الهی در امر هدایت و حکومت بر مدار خودش باقی می‌ماند و سیر حرکت هدایت اسلامی بعد پیامبر گرامی اسلام(ص) با سکانداری پسرعمِ ما امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) جلو می‌رفت، تلألو و درخشندگی اسلام و مزه زندگی واقعی در سایه‌سار اسلام را همه تاریخ درک می‌کردند.» خیلی محل تأمل و تتبع است.

اما در این سطور می‌خواهم به بهانه غدیر به جنگ شناختی و پادزهر آن، یعنی جهاد تبیین بپردازیم؛ زیرا به جد معتقدم جامعه امروز نسبت به واقعه غدیر نیازمند جهاد تبیین است.

به جد باور دارم غدیر در کانون آماج جنگ شناختی و شناخت تعارضی دشمنان ملک و دین قرار داد.

دشمنان غدیر از این طریق توانستند مسیر تاریخ را تغییر بدهند و نگذارند غدیر به مثابه شاهراهی مستقیم و در پیوستاری که وحی برایش تعیین کرده بود، نبوت را به ولایت و امامت پیوند دهد.

دشمنان دین اسلام در فضای غبارآلود بعد از پیامبر، قرائت جدیدی از دین ارائه کردند و حقایق و واقعیات غدیر را در چشم مردم تحریف و یک مشت خرافات انحرافی را به نام باور بزک کردند و با اینکه سند حدیث غدیر متواتر بوده است، در زمین و زمینه فهم مردم نه تنها آن زمان بلکه همه زمانه‌ها،‌ بذر شک و تردید پاشیدند و متأسفانه عافیت‌جویانی از صحابه و تابعین و راسخون در علم تا امروز که می‌توانستند در مقابل این انحراف، با جهاد تبیین قد علم نمایند مهر سکوت بر لب زدند و شد آنچه تاریخ گواهی می‌دهد.

اما امروز که فرهنگ غدیر به سبب تلاش انسان‌های آزاده در تاریخ زنده و بالنده به دست ما رسیده، لازم است با جهاد تبیین، هدفی را که پیامبر(ص) داشت و ضرورتی را که در انتخاب امیرالمؤمنین علی(ع) بود، برای جامعه بیان شود و در ادامه نسبت حکومت اسلامی امروز با غدیر برای مردم و دنیا تبیین شود.

امروز دشمن می‌خواهد با کاهش و سایش مشروعیت و مقبولیت نظام دینی دوباره انحراف غدیر را بازسازی کند. یادمان باشد جمهوری اسلامی ایران، ترجمان و بازتاب غدیر در زمانه ماست.

 

  • نویسنده : فتح الله پریشان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + دو =


دسته‌بندی نشده