کد خبر : 16718
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

توسعه همکاری پژوهشی بین شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه صنعت نفت

توسعه همکاری پژوهشی بین شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه صنعت نفت
در جلسه مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و سرپرست دانشگاه صنعت نفت بر توسعه همکاری علمی و پژوهشی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، دوشنبه ( ۲۳ مرداد ۱۴۰۲)، نشست مشترک مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل این شرکت و دکتر محمد چاردولی سرپرست دانشگاه صنعت نفت با حضور جمعی از رؤسای هر دو سازمان برگزار شد.

در این نشست عذاری اهوازی با تاکید بر افزایش مشارکت و همکاری های دوجانبه بیان داشت: این شرکت در سال گذشته با دانشگاه صنعت نفت دو قرارداد امضاء نمود، که امیدواریم با تسریع در امور، تحقق اهداف آنها را بزودی از سمت این دانشگاه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با تاکید بر ارتقاء رابطه و هم افزایی صنعت و دانشگاه در راستای خودکفایی و توسعه کشور، افزود؛ نقش این دانشگاه به عنوان موتور محرکه صنعت نفت بی بدیل است، و اگر از این جایگاه فاصله دارد می بایست به آن بازگردد، و ارتباط صنعت و دانشگاه باید دو طرفه باشد تا شاهد رُشد و شکوفایی باشیم.

وی با اشاره به غافل شدن از جایگاه این دانشگاه و بی مهری های صورت گرفته در دولت پیشین ادامه داد؛ رفع چالش های جذب دانشجویان نخبه در صنعت نفت و بالا بردن انگیزش برای ورود به این دانشگاه مهم که دوران شکوفایی را در تاریخ نفت کشور رقم زده بود، امری لازم است.

عذاری اهوازی در پایان به بهره گیری از کادر مجرب این دانشگاه بمنظور آموزش کارکنان رسمی و ارکان ثالث شرکت نفت و گاز اروندان و برگزاری دوره‌های تخصصی تاکید نمود.

در ادامه این جلسه چاردولی سرپرست دانشگاه صنعت نفت با اشاره به ظرفیت های علمی این مجموعه اظهار کرد؛ این دانشگاه آمادگی دارد با پتانسیل ها و ظرفیت های اساتید برجسته و دانشجویان نخبه و مستعد خود در زمینه های آزمایشگاهی، شیمیایی، برگزاری دوره های تخصصی و پروژه های مختلف پژوهشی، زمینه های جدید همکاری را با شرکت نفت و گاز اروندان باز کند.

وی ضمن ابراز پایبندی به توافقات و قراردادهای قبلی فی مابین، بر تسریع در پیگیری آنها تا حصول نتیجه تاکید نمود.

در انتهای این نشست دکتر عیسی نویری رئیس پژوهش و توسعه شرکت نفت و گاز اروندان، در خصوص نیازهای پژوهشی این شرکت و توافقات قبلی و برنامه های آتی گزارشی جامعه ارائه کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها مشترک علمی، بررسی چالش‌های تولید، نحوه برداشت از مخازن، انجام تحقیقات پژوهشی، آموزش پرسنل و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به منظور آشنایی اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت از دستاوردها و پیشرفت های انجام شده در این شرکت، می تواند به عنوان یک نقشه راه تحقق اهداف مشترک را میسر سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 10 =


دسته‌بندی نشده