کد خبر : 18351
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰:۳۶

کارگردان تئاتر خوزستان:

خبرنگار: مهدی ربیع

تعطیلی باغ معین ضربه بزرگی به هنر خوزستان است

تعطیلی باغ معین ضربه بزرگی به هنر خوزستان است
کارگردان تئاتر خوزستان گفت: ما در اهواز به شدت با کمبود مکان استاندارد برای تمرین و اجرای نمایش مواجه هستیم و باغ معین تنها جایی است که بدون هیچگونه چشمداشت مالی و بدون دریافت پول اجازه تمرین را به ما داده است.

سید منصور ناصری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، با اشاره به اجرای حکم تخلیه مجموعه تفریحی واقامتی و فرهنگی باغ معین اظهار کرد: سال هاست که گروه های نمایشی به دلیل کمبود جا و مکان استاندارد و مناسب برای تمرین بی خانمان هستند و مجبورند در مکان های دیگری تمرین کنند.

او افزود: تالار آفتاب هم که تنها جا برای تمرین گروه های نمایشی است با کمبود مواجه است و پاسخگوی هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به هنر نمایش نیست.

کارگردان، بازیگر و نمایشنامه نویس خوزستانی تصریح کرد: در این شرایط مجموعه فرهنگی هنری تفریحی اقامتی باغ معین از یک سال پیش بدون دریافت حتی یک ریال پول و چشمداشت مالی امکان و فرصت تمرین را به صورت رایگان به ما داد و این کاری بود که هیچ کس در این دوره و زمانه انجام نمی دهد مگر آن که آدم آزاده و هنرشناس و یا دغدغه هنر و فرهنگ را داشته باشد.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن، تصریح کرد: شنیدن این خبر باعث ناراحتی و دلسردی ما شده و چند روزی است که دل و دماغ تمرین کردن نداریم و حال مان از شنیدن این خبر خوب نیست.

او افزود: واقعأ در یک سال و اندیِ قبل که من ، در باغ معین تمرین کردم ، اینجا تنها جایی بود که متوانستم بدون هیچ گونه دغدغه ای بیامتمرین کنم آن هم بدون این که از من مبلغی بابت چیزی گرفته شود و حمایت هم شدم توانستم تعداد زیادی از بچه های این شهر و شهرهای اطراف را در این مکان آموزش دهم.

کارگردان تئاتر خوزستان تصریح کرد: هنر نمایش در اهواز مظلوم و غریب است و هنرمندان اهوازی با کمترین ها و کمترین حمایت ها کار می کنند و اگر قرار باشد همین جای تمرین را هم از ما بگیرند دیگر نمی دانیم چه کنیم.

ناصری ادامه داد: آقای حسین پور ، این اجازه را به ما داد در مجموعه باغ معین ، که بتوانیم یک مجموعه را راهنمایی کنیم ، راهبرد داشت و توانستیم با این راحتی که این جا داشتیم ، برای ایاب و ذهاب بچه ها، هنرجویان زیادی را در حوزه آموزش ، هنرهای دراماتیک ، تئاتر و در بخش های مختلف حتی نویسندگی ، کارگردانی ، بازیگری تربیت کنیم.

او یادآور شد: این جا برای ما مکان خوبی بود و در صورتی که در این شهر تعداد زیادی سالن وجود داشت که هیچ کدام به ما نرسید و این جا تنها جایی بود که ، پناه آورده بودیم و با روی باز آقای حسین پور به عنوان هنرمند که دغدغه ما را می فهمید ، این جا به ما پناه داد و ما توانستیم طرح های خود را اجرایی کنیم.

بنیانگذار رویداد چهارشنبه ها با تئاتر در خوزستان گفت: قبلا در این مکان یک جشنواره کوتاه تئاتر ، با حدود ۱۶ اثر ، تولید و اجرا کردیم و مخاطب داشتیم و این ها همه به لطف آقای حسین پور بود.

ناصری با انتقاد از اجرای حکم تخلیه باغ معین اهواز و تعطیلی احتمالی آن ، افزود: بنده هیچ گونه شناختی نسبت به آقای آخوند علی نداشته و ندارم ، فقط این را می دانم که ایشان رئیس دانشگاه چمران می باشد و اسمش را می گذارم آقای ایکس و هر گزینه ی دیگه جایگزین ایشان شود ، ای کاش با تحقیق بهتری عمل کند حضوری بیاید و با بقیه ی دوستان هم حرف بزند و نظر آنها را هم جویا شود.

او بیان کرد: باغ معین تنها جایی بود که می توانستیم بیاییم و اگر بسته شود ، ما دیگه واقعأ، برای مکان آموزشی مشکل داریم ، و توان مالی هم نداریم که بتوانیم جایی را هم برای بچه ها در نظر بگیریم ، از ایشان خواهش می کنم با سعه صدر بیشتر و بهتری به این موضوع نگاه کنند و ان شاالله که جامعه هنری در این کش و قوس ها ، کم تر ضربه بخورد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − سه =


دسته‌بندی نشده