کد خبر : 15244
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۴۹

تصاویری از مناطق مورد استقبال یزدی‌ها برای گذراندن روز سیزده بدر

تصاویری از مناطق مورد استقبال یزدی‌ها برای گذراندن روز سیزده بدر
مردم هر شهرستان استان یزد هر ساله مناطق روستایی و پارک‌های شهر خود و شهرهای دیگررا برای گذراندن روز سیزده بدر انتخاب کرده و روزی شاد را در دامان طبیعت سپری می کنند.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد تقریبا همه روستاهای استان یزد در هر شهر در روز سیزده‌بدر و در روزهای تعطیل فصل بهار و تابستان مورد استقبال مردم برای گذراندن یک روز خوش در دامان طبیعت و استفاده از آب و هوای پاک روستایی هستند.

روستاهای اشنیز بالا ، نیوک ، علویه ، صدرآباد ، ده بالا ، طزرجان ، منشاد ، هامانه و بنادک سادات از جمله روستاهای استان یزد هستند و در گذر از مسیر هر یک از این روستاها برای مقصد طبیعت گردی ، روستاها و مناطقی وجود دارد که آنها نیز هر کدام می توانند برای گذران روزی خوش در دامان طبیعت انتخاب شوند.

روز ۱۳ فروردین در مسیر عبور از جاده‌های روستایی اردکان به روستای هامانه رسیدیم روستای زیبایی بود. در سراشیبی با اتومبیل بالا رفتیم ، روستا از بالا و پایین منظره چشم نوازی داشت.

کوچه پس کوچه‌های روستا ، صدای اذان و سخنرانی روحانی روستا ، خوش برخوردی مردم روستا ، استخر و کندوهای زنبور ، همه آنها نشانه‌هایی برای به یاد آوردن گذران ساعتی کوتاه در روستای هامانه شدند.

بعد از خروج از روستای هامانه مسیر بعدی خود را به سمت گذر از شهر تفت و روستاهای تفت انتخاب کردیم ولی شلوغی مسیر مانع از رفتن به سمت روستاهای ده بالا و طزرجان شد.

بعد از گذر و دیدن عقاب کوه زیبا ، درختان به شکوفه نشسته ، شهر زیبای تفت ، مسیر خود را به سمت روستاهای میبد تغییر دادیم و از کنار روستاهای بخش ندوشن و مرکزی میبد از جمله صدرآباد ، محمد آباد ، نیوک ، علویه و اشنیز گذشتیم.

تصاویری از گشت و گذار روز سیزده بدر تقدیم نگاه سبز شما می شود:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 1 =


دسته‌بندی نشده