کد خبر : 11856
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲:۰۵

مدیرکل راه‌آهن جنوب:

تردد ۳۰۲ رام قطار در ایام اربعین/ خدمات ریلی به زائران تا ۳۰ شهریور انجام می‌شود/ قطار ریل‌باس خرمشهر به شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان راه‌اندازی شد

تردد ۳۰۲ رام قطار در ایام اربعین/ خدمات ریلی به زائران تا ۳۰ شهریور انجام می‌شود/ قطار ریل‌باس خرمشهر به شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان راه‌اندازی شد
مدیرکل راه‌آهن جنوب بابیان اینکه درایام اربعین تا ۳۰ شهریور، ۳۰۲ رام قطار از خارج استان تا خرمشهر انجام می‌شود و ۱۳۳ هزار و ۳۱۴ صندلی اضافه شده گفت: دررابطه با ریل‌باس نیز ۱۰ رام قطر درمسیر اندیمشک، ماهشهر و خرمشهر جهت تردد زائران داخل استان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، «عبدالکریم درویش‌زاده» با اشاره به اقدامات راه‌آهن جنوب در جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: مطابق برنامه هر ساله در ایام اربعین یک قطار ریل‌باس را بین خرمشهر و شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان راه‌اندازی کردیم که امسال با توجه به استقبال زیاد زائران یک روز زودتر تردد خود را در مسیر خرمشهر به شلمچه و بالعکس آغاز کرد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب اضافه کرد: ظرفیت هر ریل‌باس ۵۰۰ نفر است و با توجه به اینکه مسیر خرمشهر به شلمچه کوتاه است هر نیم ساعت یک بار می‌تواند یک رفت و برگشت داشته باشد.

وی افزود: ریل‌باس خرمشهر به اهواز هم راه‌اندازی شده که روزانه صبح از خرمشهر به سمت اهواز حرکت می‌کند و بعد از ظهر از اهواز به خرمشهر برمی‌گردد و در صورتی که تقاضا افزایش یابد می‌توانیم تعداد تردد این ریل‌باس را در طول روز افزایش دهیم.

درویش‌زاده تصریح کرد: ما برای رفاه حال زائران که در شلمچه از قطار پیاده می‌شوند یا اینکه منتظر قطار هستند، ۴۵۰ مترمربع سایه‌بان با مه‌پاش و با توجه به تردد شبانه، ۲ دکل ۲۲ متری روشنایی برق ایجاد کردیم.

وی ایجاد ۲ دستگاه سرویس بهداشتی ۱۰ چشمه‌ای برای خواهران و برادران، استقرار یک کانکس برای نماز و احداث موکب را از دیگر اقدامات دانست و اذعان کرد: همچنین ایستگاه‌های طول مسیر و خطوط را از هفت‌تپه به اهواز، خرمشهر و شلمچه آماده‌سازی و بهسازی و ایمن‌سازی کردیم و اقدامات خوبی در ایستگاه خرمشهر از جمله بلوار ورودی، تامین روشنایی، سیستم‌های تهویه و … انجام شده است.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه در ورودی ایستگاه خرمشهر ما تعهد داشتیم که یک هکتار پارکینگ آماده‌ کنیم که ۳٫۵ هکتار آماده‌سازی کردیم ادامه داد: امسال علاوه بر قطارهای روزانه‌ای که داشتیم از۲ قطار به مشهد و سه قطار به تهران تنها یک قطار به خرمشهر می‌رفت که از فردا (۱۷ شهریور) تمامی قطارها تا خرمشهر سیر می‌کنند.

وی ابراز کرد: علاوه بر آن روزانه ۶ تا هفت قطار فوق‌العاده به تهران و مشهد اضافه کردیم و روزانه ۱۲ قطار به خرمشهر عزیمت خواهند داشت و برگشت می‌کنند و چیزی حدود ۱۰۰ هزار صندلی در این مسیر ایجاد شده است.

درویش‌زاده خاطر نشان کرد: همچنین متناسب با تقاضا از شهرهای دیگر هم در این ایام به خرمشهر اعزام خواهند داشت که یکی از آنها دیروز از زاهدان حرکت کرده و فردا به خرمشهر می‌رسد و زائران به کربلا عزیمت می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر این موارد، قطار تهران به کربلا هم راه‌اندازی شده که یک سرویس (۹ شهریور از مرز خارج و دیشب (۱۵ شهریور) برگشت و یک قطار دیگر هم امروز (۱۶ شهریور) وارد شلمچه شده که پس از اقدامات گمرکی از مرز خارج شد؛ این آمادگی وجود دارد متناسب با تقاضا در این ایام علاوه بر چیزی که برنامه‌ریزی شده قطارهای بیشتری را برای عزیمت به مرز اضافه کنیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به اینکه از سایر استان‌ها نیز قطارهایی از تهران، مشهد، قزوین، اصفهان، کرمان، یزد و زاهدان به سمت خرمشهر ورودی داریم تاکید کرد: فعالیت خطوط ریلی تا خرمشهر و شلمچه تا (۳۰ شهریور) تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین (۱۵ تا ۳۰ شهریور)، ۳۰۲ رام قطار از خارج از استان تا خرمشهر در مسیر رفت وبرگشت انجام می‌شود و حدود ۱۳۳ هزار و ۳۱۴ صندلی اضافه شده گفت: در رابطه با قطار ریل‌باس در داخل استان نیز چهار رام به اندیمشک، چهار رام به ماهشهر و ۲ رام به خرمشهر تردد داریم که زائران و مسافران داخل استان را جابه‌جا کنند.

درویش‌زاده یاد آور شد: قطاری که از خرمشهر به شلمچه تردد می‌کند روزانه حداقل می‌تواند ۴۰ رام را (۲۰ رفت و ۲۰ برگشت) در استان انجام دهد و ظرفیت هر سرویس نیز ۵۰۰ زائر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + شانزده =


دسته‌بندی نشده