کد خبر : 772
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

تحقق اهداف اولین دوره آموزشی فرماندهی حادثه

تحقق اهداف اولین دوره آموزشی فرماندهی حادثه

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این دوره تعداد ۱۲۰ نفر از پنج شرکت شهیدتندگویان، بندرامام، مارون، فجر و بوعلی سینا حضور داشتند. خرسندیم که بخش عمده ای از مطالب توسط اساتید داخلی منطقه و هسته ی دانشی که به عنوان

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این دوره تعداد ۱۲۰ نفر از پنج شرکت شهیدتندگویان، بندرامام، مارون، فجر و بوعلی سینا حضور داشتند. خرسندیم که بخش عمده ای از مطالب توسط اساتید داخلی منطقه و هسته ی دانشی که به عنوان کارگروه تخصصی ایجاد شده بود، ارائه شد و این از مزیتهای ویژه این دوره بود.
سید امیدشهیدی نیا، افزود: یکی از اهداف اجرای این برنامه تقویت کار گروهی، انجام فعالیتهای مشترک در حوزه های کارگاهی علمی و ورزشی بود که به نظر میرسد به اهداف دوره رسیده باشیم. حمیت، دوستی ها و مودتی که در طول این گونه دوره ها بین شرکت کنندگان بوجود میآید بسیار ارزشمند است و باعث ایجاد انسجام واقعی بین همکاران در شرایط حادثه و مواجهه با آن میشود.
وی، خاطر نشان کرد: دوره بعدی با حضور تعداد زیادی از عوامل درگیر حوادث از شرکتهای مختلف در قالب ۸ تیم برنامه ریزی شده است که امیدواریم عوامل تشکیل دهنده ی هسته های ICS را در هر حوزه تخصصی، بصورت عمیق با مسائل عملیاتی روبرو شده و آنها را تمرین نمایند.
شهیدی نیا، در ادامه سخنان خود گفت: فرماندهان عملیاتی حادثه باید ارتباط شبکه ای را با اعضای تیم‌شان حفظ کنند، و لازم است ویژگیهای فردی و کاریزماتیکی داشته باشند تا بتوانند عملیات را در شرایط حساس اداره کنند. همچنین تیمهای همکار او باید ارتباط و انسجام خود را با برگزاری جلسات و راههای دیگر حفظ نمایند.
وی، تاکید کرد: بخشهای دیگر چون لجستیک بایستی بانکهای اطلاعاتی را تقویت کرده و بروز نمایند. بخشهای عملیاتی باید اطمینان حاصل کنند که نیروهای آنها آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث دارند. بخش طرح ریزی که بسیار در کنترل حوادث مهم است، لازم است با شناسایی سناریوهای محتمل PIP و IAP ها را تدوین کرده و آمادگی لازم را از لحاظ برنامه ریزی در حوادث داشته باشند و این مورد در سرعت عمل عملیات بسیار کمک کننده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، همچنین افزود: در نهایت آنچه که از تمام این تلاشها حاصل خواهد شد، طراحی و اجرای مانورهای دورمیزی متناسب با شرایط عملیاتی برای بخش ICS در شرکتها عملیاتی خواهد بود. در سالهای گذشته تمرکز بر روی هماهنگی بین واحدهای CMT و نقش آنها در کنترل حادثه بود؛ اما در مانورهای آتی برای پررنگ شدن هماهنگی ICS ها برنامه ریزی کرده و بعد از برگزاری آنها یک مانور سراسری خواهیم داشت.
در پایان دوره آموزشی و تمرین کارگاهی فرماندهی حادثه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا موفق به کسب رتبه برتر در میان شرکتهای شرکت کننده شد.

 

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 19 =


دسته‌بندی نشده