کد خبر : 251
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

تامین ۴۰ درصد برق خوزستان

تامین ۴۰ درصد برق خوزستان

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم، ناصر محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در سالن اجتماعات نیروگاه رامین افزود: هر نیروگاه می تواند به ضرورت از سه نوع سوخت هسته ای(گاز)، مازوت(نفت) و گازوییل استفاده کند و این نیروگاه نیز در هر سه نوع سوخت الزامات زیست محیطی را محور

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم، ناصر محمدی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، در سالن اجتماعات نیروگاه رامین افزود: هر نیروگاه می تواند به ضرورت از سه نوع سوخت هسته ای(گاز)، مازوت(نفت) و گازوییل استفاده کند و این نیروگاه نیز در هر سه نوع سوخت الزامات زیست محیطی را محور کار خود قرار داده است.

وی گفت: نیروگاه حرارتی رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و ظرفیت اسمی یک هزار و ۸۵۰ مگاوات برق، یکی از بزرگترین نیروگاه های حرارتی کشور است.
نخستین واحد نیروگاه رامین در سال ۱۳۵۸ و آخرین واحد آن (واحد ششم) در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.
این مقام مسئول تصریح کرد: از آغاز فصل گرما تاکنون همه ۶ واحد نیروگاه رامین اهواز در مدار بوده و بدون کمترین مشکلی به تولید برق ادامه داده اند.


تاثیر کاهش دبی کارون بر تولید نیروگاه رامین

سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت:کاهش دبی و کاهش کیفیت آب رودخانه کارون تاثیر زیادی بر تولید نیروگاه رامین داشته و بهبود آن می تواند باعث تولید پایدار برق این نیروگاه شود. همچنین بار اصلی شبکه برق خوزستان بر عهده نیروگاه های حرارتی است که برای بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خانگی تولید می شود بنابراین ،این نیروگاه ها هیچ وقت ازمدار خارج نمی شوند.
وی با اشاره به تاثیر افزایش دما و خشکسالی بر تولید نیروگاه رامین بیان کرد: این مساله باعث کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در خوزستان و کشور و افزایش چند برابری و پایدار برق این نیروگاه شد.
سرپرست نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه شرکت های داخلی سالانه ۲ تا ۶ هزار قطعه این نیروگاه را تولید می کنند، گفت: بسیاری از عملیات نیروگاه را که سال های گذشته کارشناسان خارجی انجام می دادند، امروز توسط کارشناسان داخلی و بومی صورت می گیرد.
وی افزود: بیش از ۳۰ شرکت داخلی با تجربه و دانش بنیان شناسایی شده و در زمینه ساخت قطعاتی که امکان ساخت آنها در نیروگاه نیست، با این مجموعه همکاری دارند.
محمدی درخصوص لزوم بهینه سازی و نوسازی تجهیزات نیروگاه رامین توضیح داد: با توجه به سیستم کارکردی این نیروگاه و عمر و کارکرد طولانی آنها، نیاز است تا بعضی بخش ها نوسازی و بهینه سازی شوند.
وی افزود: وزارت نیرو در این راستا گام های خوبی برداشته اما باید تامین اعتبار صورت بگیرد تا با نوسازی و بهینه سازی تجهیزات بتوانیم به تولید پایدار برسیم.
سرپرست نیروگاه رامین اهواز با اشاره به لزوم توسعه نیروگاه رامین ادامه داد: با توجه به افزایش سالانه برق در کشور و خوزستان به ویژه در صنعت، نیاز است تا واحدهای هفت و هشت این نیروگاه که در سال ۹۱ کلنگ زنی شد، با سرعت بیشتری احداث شوند.
وی در خصوص پساب های خروجی نیروگاه رامین نیز گفت: این نیروگاه تعامل خوبی با محیط زیست دارد و در تمام موارد از جمله پساب ها، آلودگی روغن وهوا، مسایل زیست محیطی را به صورت استاندارد رعایت می کند.
محمدی افزود: دستگاه آن لاین سنجش آلودگی این نیروگاه هر ۱۰ پارامتر مهم محیط زیست را با دقت ثبت کرده و ماموران محیط زیست نیز ماهیانه از این سایت دیدن، و میزان آلودگی و پساب را بررسی می کنند.
مهندس ناصر محمدی سرپرست نیروگاه رامین همچنین ، با تبریک روز خبرنگار وتقدیر از همدلی وهمراهی رسانه ها خوزستان و کشور که باتمام ظرفیت انعکاس دهنده تلاش وکوشش متخصصان نیروگاه رامین در تحقق مسئولیت خطیر تولید پایدار وخدمت رسانی به مردم شریف بودند گفت: رسانه ها سفیران ارتقاء سطح آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه هستند ودر ارتقای فرهنگ بهینه مصرف بویژه مصرف برق سهمی شایان توجه دارند وی همچنین از تلاشها و همت اصحاب رسانه در معرفی اقدامات و خدمات صنعت برق بویژه اهتمام آنان در انعکاس تلاشهای کارکنان و دستاوردهای نیروگاه رامین تجلیل کرد.

بازدید اصحاب رسانه از سایت تولید برق نیروگاه

در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه ها با حضور در قسمتهای مختلف بزرگترین نیروگاه بخاری کشور ضمن آشنایی با فرایند تولید انرژی برق با چالشها و سختی های تولید این انرژی حیاتی بیش از پیش آشنا شدند.

برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی یادواره روز خبرنگار
در پایان این بازدید رسانه ایی خبرنگاران با شرکت در اولین دوره از مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی یادواره روز خبرنگار که با همت روابط عمومی ،پایگاه بسیج وامور ورزش در سالن تیراندازی نیروگاه برگزار گردید در دو بخش خانم ها و آقایان به رقابت پرداختند که در نتیجه این مسابقه در بخش بانوان خانم ها زهره کریمی (پایگاه خبری رهرونیوز) مقام اول ، میترا سلیمانی (روزنامه عصر اقتصاد)مقام دوم ، سپیده اسکندری(خبرگزاری ایرنا) مقام سوم و همچنین در بخش آقایان شایان حاجی نجف(خبرگزاری ایسنا) مقام اول ،محمد عباسی(خبرگزاری اجلاس) مقام دوم وسید شاهرخ موسوی نسب (روزنامه هدف)مقام سوم را از ازعان خود کردندو در پایان این مسابقه به برندگان لوح یاد بود وجوایزی اهدا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =


دسته‌بندی نشده