کد خبر : 1215
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵

بیش از ۱۰ هزار قطعه پرکاربرد نفت و حفاری بومی سازی شد

بیش از ۱۰ هزار قطعه پرکاربرد نفت و حفاری بومی سازی شد

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس احمد محمدی روز پنجشنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: بومی سازی این تجهیزات با نگاه به داخل و تکیه بر ظرفیت های

به گزارش پایگاه خبری هنرقلم استان خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس احمد محمدی روز پنجشنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: بومی سازی این تجهیزات با نگاه به داخل و تکیه بر ظرفیت های داخلی محقق شده است.

وی با تاکید بر ضرورت شناساندن کالاهای مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی افزود: کالاهای مورد نیاز صنعت نفت باید در اختیار دانشجویان، دانشگاه ها و سازندگان قرار داده شود تا این بخش ها فعال شوند و در نمایشگاه ها تولیدات پایلوت خود را ارائه دهند و در نهایت شاهد اجرای آنها در مقیاس واقعی باشیم.

مهندس محمدی ادامه داد: همزمانی این نمایشگاه با سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه خانواده صنعت نفت را سنگین تر می کند تا بتوانیم به خوداتکایی دست پیدا کنیم و نگاه به بیرون را به نگاه داخلی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های داخلی در تامین نیازهای صنعت نفت افزود: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مسیر خوداتکایی هستند و می توانیم با همکاری در شرایط تحریم های ظالمانه از این شرایط خارج شویم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: کیفیت این نمایشگاه هر سال نسبت به سال های قبل بهبود پیدا کرده و شرکتهای توانمند و ماهری پای به این عرصه گذاشته اند و دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه صنعت نفت استان خوزستان ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: زنجیره ساخت، مصرف، بازسازی و اصلاحی که در صنعت نفت استفاده می شود، اگر ساخت داخل باشد به جلوگیری از خروج ارز از کشور کمک شایانی می کند و در این زمینه می توانیم از دانشگاه های داخلی، شرکتهای دانش بنیان و اساتید توانمند کمک بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: این شرکت یک شرکت ملی است و به همه پهنه جغرافیای ایران متعلق است و علمکرد آن بر همه بخشهایی که در آن فعالیت می کند، اثر گذار است.

محمدی ادامه داد: باید ظرفیت راکد کشورها و استانهایی که مرز مشترک جغرافیایی با آنها داریم به خدمت گرفته شود تا بتوانیم در آن سرزمینها نیز فعالیت کنیم. وی با بیان اینکه در نمایشگاه صنعت نفت امسال از پنج دستاورد مهم که بومی سازی شده اند رونمایی می شود، گفت: همچنین نشستهای تخصصی با حضور کارشناسان صنعت برگزار می شود تا ابهامات بخش خصوصی و صنعت در زمینه پیشبرد اهداف خودکفایی ساخت تجهیزات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در این نمایشگاه قرار است چند تفاهم نامه و قرارداد با سازندگان داخلی نیز منعقد شود تا بتوانیم در حوزه ساخت داخل و خودکفایی گامهای عملی واقعی برداریم. محمدی خاطرنشان کرد: حدود ۲۲۰ شرکت داخلی در قالب ۱۶۰ غرفه در این نمایشگاه حضور دارند که حدود ۷۰ درصد آنها، شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات هستند.

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 2 =


دسته‌بندی نشده