کد خبر : 17770
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

به همت شرکت نفت و گاز اروندان صورت پذیرفت؛ برگزاری آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی کتاب یوسف در خرمشهر

به همت شرکت نفت و گاز اروندان صورت پذیرفت؛ برگزاری آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی کتاب یوسف در خرمشهر
آیین پایانی دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف با عنوان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس دوشنبه (۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲) در مسجد مصلی نماز جمعه خرمشهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، آئین اختتامیه دوازدهمین دوره «جایزه ادبی یوسف» ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با حضور عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار پاسدار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سردار پاسدار عبدالرضا مرادحاجتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سرهنگ لویمی فرمانده ناحیه بسیج خرمشهر، عمیدزاده فرماندار و حجت‌الاسلام والمسلمین عادل پور امام جمعه شهرستان خرمشهر و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان استانی،کشوری و لشکری و اهالی اهل قلم حوزه دفاع مقدس در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

در این آیین مهندس عذاری اهوازی ضمن عرض خوش‌آمدگویی و گرامیداشت میلاد با سعادت پیام آور دشت کربلا حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)، روز پرستار و همچنین آغاز هفته بسیج، اظهار داشت: ما در شرکت نفت و گاز اروندان مفتخریم تا میزبان رویداد مهم ملی ادبی در حوزه دفاع مقدس باشیم. دفاعی که سرشار از خاطرات رشادت ها و فداکاری های رزمندگان و شهدا بود و صحنه های بی بدیلی را در دوران هشت ساله دفاع مقدس رقم زد.

وی با اشاره به سخنان قام معظم رهبری که فرمودند: مسئولین کشور اهتمام ویژه ای در ثبت و انتشار مطالب مرتبط با دفاع مقدس داشته باشند و جانفشانی ها و رشادت های رزمندگان در آن دوران بدون تحریف باید به نسل های آینده منتقل کنند، گفت: کار اهالی قلم را ویژه و مهمتر نشان میدهد و میبایست اقدامات ویژه ای در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهند.

در ادامه مراسم سردار بایرامی مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: فراخوان این جشنواره در سه سطح بزرگسالان، کودکان و نوجوانان و موضوع آزاد از اواخر سال گذشته آغاز شد و سه هزار و ۶۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته و هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی و حمایت از داستان نویسان فعال در حوزه دفاع مقدس دانست.

در ادامه این مراسم، امیر سهرابی، سردار حاجتی، حجت السلام عادل پور و نادر عمیدزاده به ایراد سخنانی در خصوص اهمیت و جایگاه ادبیات دفاع مقدس در ضبط و نشر خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا پرداختند.

گفتنی است درحاشیه این رویداد ملی از کتاب‌های یوسف، بنیان مرصوص، همین نزدیکی‌ها، تاریخ ماندگار، همپای شهدا، حسن یوسف، مثبت من، کیلومتر صفر، راهیان نور و جایگاه شهدا و کشکول شیخ با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

در‌ پایان این آیین از جمعی از خانواده‌های شهدا، فاتحان خرمشهر و نویسندگان برتر دوازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف با اهدای تندیس و جوایز نقدی تقدیر و تجلیل گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =


دسته‌بندی نشده