کد خبر : 2739
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۴:۵۶

بخاطر عزل برخی مدیران متخلف، شورا را به انحلال نکشانید

بخاطر عزل برخی مدیران متخلف، شورا را به انحلال نکشانید

یادداشت:حسن سلامت دوم – سردبیر روزنامه نسیم خوزستان حواشی یا جوسازی یکی از مواردی می باشد که هر شخص، دستگاه یا ارگانی ناگزیر و ناخواسته حتی برای یک بار هم شده با آن روبرو می شود. متاسفانه این معضل در ارگان هایی که بیشتر با مردم سروکار داشته و یا شهروندان برای آن جایگاه ویژه

یادداشت:حسن سلامت دوم – سردبیر روزنامه نسیم خوزستان

حواشی یا جوسازی یکی از مواردی می باشد که هر شخص، دستگاه یا ارگانی ناگزیر و ناخواسته حتی برای یک بار هم شده با آن روبرو می شود.
متاسفانه این معضل در ارگان هایی که بیشتر با مردم سروکار داشته و یا شهروندان برای آن جایگاه ویژه قایل هستند بیشتر اتفاق میفتد.
این معضل در دستگاه هایی همچون شهرداری ها بیشتر از دیگر ارگان ها اتفاق میفتد به نحوی که حاشیه یا همان جوسازی جزو قسمت های جدا نشدنی از این نهاد غیر عمومی محسوب می شود، و از دید مدیران و کارکنان این ارگان ها موضوعی عادی قلمداد می شود.
همواره مقابله با حواشی در شهرداری ها باعث شده انرژی قابل توجهی از مدیرانی که باید برای خدمت به مردم و آبادانی شهر صورت گیرد برای این معضل صرف شود.
حاشیه زمانی خطرناک می شود که چاشنی تخریب با آن آمیخته شده و منجر به ناامیدی مردم و القای حس ناکارآمدی و متخلف بودن همه مجموعه می شود.
اما حاشیه و جوسازی در شهر اهواز بعد از ورود اعضای موسوم به جمنا که از قاطبه نیروهای ارزشی، متدین و انقلابی شهر بوده و توانستند با شعارهایی از قبیل فساد ستیزی، تحول در چهره شهر و رفع تبعیض در ارایه خدمات مناطق، اعتماد مردم را جلب کرده و اکثریت شورای شهر اهواز را از آن خود نمایند، رنگ و بوی سیاسی گرفته است.
شورای شهر پنجم اهواز بعد از آن که مشاهده کرد کتانباف نمیتواند سکان دار خوبی برای رسیدن به اهداف والایش باشد ایشان را با ١١ رای عزل و موسی شاعری جوان را به عنوان سرپرست و جوان ترین شهردار کلانشهر ایران انتخاب کردند.
پس از عزل کتانباف و شروع به کار شهردار جوان افرادی با ایجاد حواشی و تهمت های ناروا و ناجوانمردانه اقدام به تخریب شورای شهر و شهردار اهواز نمودند.
شورایی که تا به امروز در بین شوراهای اداوار گذشته سالمترین و متخصص ترین محسوب میشود با انتخاب شاعری جوان و با انگیزه سعی بر این داشت که در دو سال باقی مانده، تحولات اساسی در سیستم و ساختار شهرداری و شهر ایجاد کند تا به وعده هایی که به مردم دادند جامه عمل بپوشانند.
شهردار جوان با عبرت گرفتن از گذشتگان در اقدامی جهادی اقدام به انتصاب مدیران متدین، جوان و پر انرژی نمود.(البته به برخی از انتصابات ایشان انتقاداتی وارد است).
عزل مدیران بی انگیزه، ناکارآمد و فصیلی و در مقابل انتصاب مدیران جوان و با انگیزه که در طول تاریخ شهرداری اهواز بی نظیر و بی سابقه بوده و از همه مهمتر آوردن قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران برای انجام پروژه های بزرگ و ماندگار به مذاق برخی ها خوش نیامد.
وقتی حاشیه پردازان پس از تخریب های فراوان و ناجوانمردانه علیه اعضای شورای شهر دیدند نمایندگان مردم در پارلمان برای تحول در شهر اراده و عزمی فولادین و جدی دارند و نمیتوانند مانع عزل مدیران فصیلی، ناکارمد و بعضا فاسد شوند اقدام به تخریب و تهمت های ناروا به شهردار جوان کردند.
اما این تهمت ها و تخریب ها زمانی به اوج خود رسید که شاعری جوان در چند روز اخیر اقدام به عزل یکی از معاونین خود که ٣ شهردار پر ادعا و بیش از ۶ سرپرست سابق نتوانستند ایشان را علیرغم تخلفات گسترده برکنار یا جابه جا کنند، نمود و پس از عزل این مدیر متخلف تهمت، افترا و جوسازی ها آغاز شد.
البته نویسنده این مطلب با شناختی که از شاعری دارد مطمئن است این تهمت ها، تخریب ها و جوسازی ها ذره ای بر اراده استوار شهردار جوان تاثیر نخواهد گذاشت ولی نکته قابل تامل این است که پس از تغییر معاون مذکور با کلکسیونی از تخلفات، برخی افراد علیه شهردار جوان جبهه گرفته و ایشان را به استیضاح آن هم پس از ٣ ماه از آغاز فعالیتش تهدید کرده اند.
حال چه ارتباطی بین این افراد و مدیران معزول وجود دارد خدا میداند ولی چیزی که نخبگان، شهروندان و رسانه ها از اعضای شورای شهر اهواز انتظار دارند ایجاد آرامش در شهر برای مردم و کارکنان خدوم شهرداری و جلوگیری از فرار سرمایه گزار است.
انتظار می رود اعضای شورای شهر اهواز با درس عبرت گرفتن از انحلال شورای سوم با ایجاد وحدت بین شورا و شهردار، حل اختلافات داخلی به دور از تنش و درگیری، برخورد با فساد و مفسدان، حمایت از اقدامات عمرانی و خدماتی، نظارت بر فعالیت های شهرداری و مشورت گرفتن از افراد دلسوز و خوش نام، در این ٢ سال باقی مانده پروژه های ماندگاری را برای شهر و مردم شریف و ولایتمدار اهواز به یادگار بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =


دسته‌بندی نشده