کد خبر : 440
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

با اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی ریل باس شهری در اهواز افتتاح شد

با اعتباری ۵۰  میلیارد تومانی ریل باس شهری در اهواز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مراسم افتتاح قطار شهری ایستگاه قدس اهواز، کارون_میانداشت که در محل سالن جلسات راه آهن اهواز با حضور هیئت مدیره راه آهن کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد، ضمن

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری هنر قلم، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مراسم افتتاح قطار شهری ایستگاه قدس اهواز، کارون_میانداشت که در محل سالن جلسات راه آهن اهواز با حضور هیئت مدیره راه آهن کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهرداری و اعضای شورای شهر برگزار شد، ضمن قابل تقدیر بودن برنامه راه آهن کشور در استان، عنوان کرد: از روند کاری راه آهن راضی هستیم و خدماتی که راه آهن تاحالا ارائه دادند کم نبوده است.

 

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری خطاب به مسئولان اظهار کرد: از مسئولان می خواهیم هر چه زودتر ایستگاه ها را نیز بسازند و سخت هم نگیرند، ایستگاه هایی ساده همانند ایستگاه های اتوبوس بسازند.

 

وی افزود:  برخی راه آهن شهرهای استان نیازمند توجه اند که مسئولان راه آهن نیز قول دادند نواقص راه آهن این شهرها برطرف شود.

 

آیت الله موسوی جزایری در ضمن یادآوری گرانی بلیط هواپیما خاطرنشان کرد: هزینه سفر با هواپیما قدری زیاد شده و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم و عهد کردیم که از این به بعد با قطار سفر کنیم و امیدواریم که مسئولان کاری کنند سرعت قطارها هم بهتر شود.

 

*نیاز به احداث ۱۳ ایستگاه

 

در ادامه این مراسم نیز شهردار اهواز با اشاره به اینکه با راه‌ اندازی این ریل باس تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد و چمران از حمل و نقل شهری بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: امیدواریم در آینده تعداد دیگری از این ریل باس‌ها را در اهواز داشته باشیم و همچنین در مسیر ریل باس شهری اهواز ۱۳ ایستگاه احداث می شود که از این تعداد ۴ ایستگاه احداث شد.

 

منصور کتانباف ادامه داد: ریل باس در مسیر ایستگاه اهواز به قدس و اهواز به کارون-میاندشت و بالعکس راه اندازی می‌شود و بخش‌های مختلف شهرستان اهواز که دارای جمعیت زیادی است را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 

وی در پایان عنوان کرد: دستگاه ریل باس به ارزش ۵۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی در شهر اهواز  مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

* تقاضای بسیار زیادی برای حمل بار در خوزستان داریم

 

عضو هیئت مدیره راه آهن ایران اظهار کرد: ۹۵.۹ درصد ضریب اشغال قطارهای مسافربری در کشور است و پروژه اتصال خرمشهر به بصره در دست اقدام است.

سعید رسولی افزود: خط دوم اهواز-اندیمشک در دهه فجر امسال  افتتاح می شود و سرمایه‌گذاری در زمینه ارتقاء کیفیت قطارهای مسافربری که در جنوب فعال اند، کار سختی است اما با توجه به این وضعیت اقداماتی در این زمینه انجام شده و پروژه‌های زیادی تاحال انجام و تعریف شد. همچنین اولین ایستگاه بر پایه TOD در سطح کشور در اهواز احداث می‌شود.

 

این مقام مسئول در ارتباط با ایستگاه قدس اهواز کارون- میانداشت گفت: استان خوزستان به لحاظ منابع انسانی و ظرفیت های خدادادی بسیار مستعداست و یک استان ارزشمندی به شمار می آید. همچنین  تنها استانیست که ۲  اداره‌ کل راه آهن دارد.

 

عضو هیئت مدیره راه آهن ایران در پایان اظهار کرد: در استان خوزستان تقاضای بسیار زیادی برای حمل بار داریم و با توجه به اینکه اکثر تصادفات جاده‌ای در پی ازدحام جاده‌ها به ‌دلیل حمل بار است از این رو با هدف کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش هزینه بار محصولاتی که در استان تولید می‌شود؛ بحث جابه‌جایی آن ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد بنابراین احتمالا در تعداد جابه‌جایی مسافر تغییراتی ایجاد شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =


دسته‌بندی نشده