کد خبر : 16304
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۴۱

بازرس کل ویژه خوزستان: برای برخورد با تخلفات، ترک فعل‌ مدیران اجرایی و انحراف از قانون با هیچکس مماشات و تعارف نخواهیم داشت

بازرس کل ویژه خوزستان: برای برخورد با تخلفات، ترک فعل‌ مدیران اجرایی و انحراف از قانون با هیچکس مماشات و تعارف نخواهیم داشت

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بهار اهواز، محمد آقاجری روز یکشنبه به مناسبت هفته‌گرامی داشت قوه قضاییه در نشست خبری با رسانه‌های جمعی در سرسرای اداری سازمان بازرسی کل خوزستان افزود: سازمان بازرسی بر اساس وظایف قانونی خود ، هرجا مواردی از خلاف قانون و انحراف از قوانین جاری کشور مشاهده

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بهار اهواز، محمد آقاجری روز یکشنبه به مناسبت هفته‌گرامی داشت قوه قضاییه در نشست خبری با رسانه‌های جمعی در سرسرای اداری سازمان بازرسی کل خوزستان افزود: سازمان بازرسی بر اساس وظایف قانونی خود ، هرجا مواردی از خلاف قانون و انحراف از قوانین جاری کشور مشاهده کرد به دادگاه معرفی می‌کند و در این میسر به هیچ‌وجه ملاحظات سیاسی مد نظر قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

وی گفت: چنانچه در محیط دستگاههای اجرایی دولتی و عمومی آلودگی وجود داشته باشد ، اگر بتوانیم اصلاح خواهیم کرد در غیر این صورت به دادگاه معرفی می‌کنیم.

بررسی همه مستندهای قانونی دال بر احتمال فساد

آقاجری با بیان اینکه ۲۳ بازرسی کلان محور و هماهنگ با کشور در جریان است افزود: رسانه‌ها نیز چنانچه مواردی از فساد و انحراف (قطعی و مستند) در استان کشف کنند، این نهاد نظارتی بر اساس قانون برای برخورد با فساد و انحراف وارد عمل می‌شود.

بازرس کل ویژه استان خوزستان با استقبال از رسانه‌ها در بحث مبارزه با فساد و انحراف از قانون اظهار کرد: هر رسانه‌ای که مستند قانونی و دقیق از احتمال فساد داشته باشد ما بر اساس وظیفه قانونی به آن ورود می‌کنیم.

وی با قدردانی از ورود رسانه‌های استان در موضوع‌های هفت‌تپه و گروه ملی فولاد ایران و انعکاس مشکلات آنان در جامعه اظهار کرد: بازرسی استان نیز به نوبه خود در این مباحث(هفت‌تپه و گروه ملی فولاد ایران) ورود کرد.

آقاجری در ادامه به ترک فعل مدیران برخی دستگاههای اجرایی استان نیز اشاره کرد و افزود: برخی ترک فعل‌ها مدیران ، به دستگاه رسیدگی‌کننده ارسال شده است.

وی گفت: ۲۳۵ نفر (متخلف) در استان پس از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

آقاجری با بیان اینکه در یک سال اخیر ۸۲۳ فقره پیشنهاد اصلاحی از سوی این دستگاه نظارتی ارائه شد افزود: همچنین ۸۹ گزارش اختصاصی تهیه و ۱۸۳ فقره هشدار از طرف بازرسی خوزستان صادر شده که توانسته از بروز بسیاری از تخلفات و انحرافات جلوگیری کند.

حمایت از سرمایه گذاری و تولید در خوزستان

بازرس کل ویژه استان خوزستان حمایت از سرمایه گذاری مولد، تولید و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان را از وظایف بازرسی استان و مجموعه دستگاه قضایی بیان کرد.

وی گفت: بازرسی خوزستان در حوزه کشاورزی جلسات تخصصی زیادی در تعیین تکلیف ۲۵هزار هکتار اراضی کشاورزی و شیلات برگزار کرد تا روند اشتغال، تولید و درآمدزایی شتاب گیرد.

آقاجری نظارت بر بانکها را از دیگر موارد کاری سازمان بازرسی بیان کرد و افزود:در این ارتباط ۹۰میلیون یورو تعهدات بانکی، با ورود سازمان بازرسی به سرانجام رسید.

وی به نظارت بر بانکها و تسهیلات فرزندآوری و جوانی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه اهمال و تخلفی در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و جوانی از سوی بانکها محرز شود بدون شک برخورد لازم صورت خواهد کرد.

تعریف فرایندی برای ارتباط و همکاری نزدیک رسانه و بازرسی، مبارزه با فسادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان “اژدهای هفت‌سر” نام می‌برند ، رونق تولید و مهار تورم، حق و حقوق خوزستان در بودجه حق آلایندگی، حفاری های مربوط به پروژه فاضلاب در اهواز و نارضایتی مردم، موضوع تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت، گرانی بلیط شرکت های هواپیمایی به خصوص شرکت هواپیمایی کارون که متعلق به خوزستان است، واگذاری‌های غیرقانونی، لزوم نظارت بر پروژه‌های شهرداری اهواز از سوال ها و دغدغه های اصحاب رسانه در این نشست بود.

آقاجری در جمع‌بندی این نشست ضمن قدردانی از دغدغه‌های اصحاب رسانه استان، به آنان اطمینان داد در برخورد با تخلفات، ترک فعل‌ مدیران اجرایی و انحراف از قانون مماشات و تعارف نخواهد کرد و با هر متخلی در هر رده مدیریتی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: سازمان بازرسی خوزستان بدون گرایش‌ها و ملاحظات سیاسی، وظایف خود را انجام می دهد و رسانه ها هم می توانند کمک حال خوبی برای مجموعه بازرسی باشند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =


دسته‌بندی نشده