کد خبر : 16872
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

بازدید خبرنگاران خوزستانی از واحد نمک‌زدایی و بخش‌های مختلف شرکت نفت و گاز کارون

بازدید خبرنگاران خوزستانی از واحد نمک‌زدایی و بخش‌های مختلف شرکت نفت و گاز کارون

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، جمعی از اهالی رسانه با حضور در واحد چندفازی شرکت نفت و گاز کارون ، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.   رئیس واحد ۴ و واحد چند فازی شرکت نفت و گاز کارون در حاشیه بازدید از این واحدها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، جمعی از اهالی رسانه با حضور در واحد چندفازی شرکت نفت و گاز کارون ، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید کردند.

 

رئیس واحد ۴ و واحد چند فازی شرکت نفت و گاز کارون در حاشیه بازدید از این واحدها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واحد ۲ فازی در سال۱۳۸۶ تاسیس شده بود، اظهار کرد: تاکنون چهار چاه وارد مدار قرار شده است ؛ چاه‌هایی که به دلیل بدسوزی یا با افت فشار بسته شده بودند ، اکنون وارد مدار شده ‌اند.

 

پژمان زراسوند گفت: با تلاش های صورت گرفته توانستیم به افزایش تولید کمک کنیم و باتوجه به این‌که یکی از پمپ‌ها راه‌اندازی شده است، پنج هزار بشکه افزایش داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه این چاه‌ها بنگستانی هستند، ادامه داد: با تلاش و همت متخصصان بومی و شرکت های دانش بنیان یک پمپ در این مرکز طراحی و نصب شده است که همین ظرفیت باعث شد از بدسوزی گازهای حاصل از استحصال نفت تا اندازه زیادی جلوگیری شود. اگر تمام پمپ ها راه اندازی می توان گفت ۹۰درصد پدیده بدسوزی مهار می شود.

 

رئیس واحد ۴ و واحد چند فازی در پاسخ به اینکه آیا اشتغالزایی در این پروژه اتفاق افتاده عنوان کرد: جذب نیروهای بومی در این مرکز اولویت کار قرار گرفته است.

 

زراسوند در پایان در خصوص راه اندازی سایر پمپ ها خاطرنشان کرد: راه اندازی ۳ پمپ دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که راه اندازی این پمپ ها در بحث افزایش تولید به ما کمک شایانی می کند.

 

همچنین رئیس عملیات نگهداری و تعمیرات واحد نمکزدایی متمرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وظیفه نگهداری و تعمیرات ثابت و دوار این واحد را برعهده داریم اظهار کرد: پروژه ای که اکنون در آن هستیم پروژه ردیف c واحد نمکزایی است که در هفته دولت قرار است راه اندازی می شود.

 

رضا راکی‌علی‌پور با اشاره به زمان بهره برداری از این پروژه ، عنوان کرد: راه اندازی این پروژه سه ماه با کمک همکاران ما در واحد های مختلف از جمله بهره برداری تعمیرات، اچ اس ای، بازرسی فنی و …. زمان برد که اکنون آماده بهره‌داری است.

 

وی همچنین به فشار تحریم ها و روند کار در این مجموعه اشاره کرد و گفت: تحریم ها تا حدودی در روند کار تاثیرگذار بود چرا که این پروژه تقریبا به صورت ناقص اجرا شد اما به همت همکاران و تلاش سیستم مدیریت، و استفاده از توان و ظرفیت متخصص بومی این شرکت، این پروژه به سرانجام رسید.

 

رئیس عملیات نگهداری و تعمیرات شرکت نفت و گاز کارون گفت: اندازی کنند.پیمانکارانی که ب ای راه اندازی این واحد بکارگیری شدند سه پیمانکار بومی بودند و نیروهای مورد استفاده همگی بومی و شاغل در این مرکز بوده اند از خارج از استان هیچ نیرویی جذب نشده است.

 

همچنین در ادامه این بازدید قنبری مدیر واحد نمکزدایی متمرکز شرکت نفت و گاز کارون در گفت‌ و گو با خبرنگاران گفت: این پروژه در ۲ ردیف A و B با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه فعالیت خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۹۶ تاکنون به دلایل انصراف پیمانکار راکد ماند و از آن زمان تاکنون تجهیزات این واحد دچار فرسودگی و فرسایش شدند.

 

وی تصریح کرد: امسال نیز طی ۳ ماه گذشته یک ردیف دیگر به نام c با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه به همت همکاران مجموعه شرکت نفت و گاز کارون تجمیع و راه اندازی شده است.

 

قنبری ادامه داد: خوراک واحد متمرکز از ۳ واحد بهره برداری ا ، ۲ و ۴ تامین می شود. بهره برداری ۱ و ۴ در فاز یک راه اندازی شده است؛ واحد بهره برداری ۲ مربوط به فاز دوم بوده که اکنون با راه اندازی ردیف c تا ۵۵ هزار بشکه تولید افزایش می یابد که این نفت غیر ترش می باشد.

 

در پایان نیز جمعی از اهالی رسانه به همراه جمعی از مدیران مجموعه شرکت نفت و گاز کارون ، از کارگاه های سیم‌پیچی و تعمیر قطعات سبک و سنگین این شرکت بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 12 =


دسته‌بندی نشده