کد خبر : 16783
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

باجذب پزشک فوق تخصص نوزادان و راه‌اندازی بخش NICU اتفاق افتاد؛ کاهش اعزام و مرگ و میر نوزادان استان اردبیل

باجذب پزشک فوق تخصص نوزادان و راه‌اندازی بخش NICU اتفاق افتاد؛ کاهش اعزام و مرگ و میر نوزادان استان اردبیل
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  گفت: در سال‌های گذشته در مرگ و میر نوزادان رتبه خوبی نداشتیم که با جذب پزشک فوق تخصص نوزادان و راه‌اندازی بخش NICU در پارس‌آباد شاهد کاهش اعزام و مرگ و میر نوزادان هستیم.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل ازتایماز نیوز/ دکتر علی محمدیان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد:  برای ۱۴ پزشک در استان به دلیل ویزیت گروهی بیماران برگه اخطار صادر شده است، چرا که رعایت حریم خصوصی بیماران برای پزشکان الزامی است و شاید بیماری، امکان بیان مشکل درمانی خود را در حضور جمع نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکَی اردبیل  گفت: در تعریف سلامتی علاوه بر بعد جسمانی، عوامل روانی و اجتماعی و معنوی هم جزو شاخصه‌های سلامت است و ۷۵ درصد عوامل تاثیرگذار در سلامت شهروندان خارج از حوزه دانشگاه بوده و دانشگاه در این موضوعات مطالبه‌گر است.

وی با اشاره به اینکه۴۲ پروژه درمان در حال اجرا است افزود: مسکن متخصصین گرمی در همین هفته دولت افتتاح می شود.

دکتر محمدیان اردی با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی بیمارستان نجف زاده خاطرنشان کرد: از ۵۹ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی که در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته بود، ۱۵ طرح یا افتتاح شده یا در آستانه افتتاح است که مرکز اورژانس، آزمایشگاه، مسکن متخصصان و سایر واحدهای درمانی از جمله آنهاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل اضافه کرد: ساختمان شبکه‌های بهداشت شهرستان‌های بیله‌سوار و انگوت با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای افتتاح آماده است و مراکز ناباروری اردبیل و پارس آباد در حال تکمیل هستند.

محمدیان ادامه داد: بیمارستان یکهزار تختخوابی اردبیل با پیشرفت خوبی در حال احداث است و کتابخانه مرکز دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل از خریداری و تامین تجهیزات مورد نیاز طب هسته‌ای برای این استان خبر داد و گفت: به دنبال آماده‌سازی ساختمان، جهت نصب و راه اندازی اقلام خریداری شده هستیم.

وی افزود: دستگاه رادیوتراپی موجود در استان مربوط به ۱۲ سال قبل است و طبق اعلام شرکت سازنده، قطعات آن دیگر تولید نمی‌شود و برای رفع نیاز استان، با کمک خیرین سلامت دستگاه رادیوتراپی خریداری  به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان خریداری و وارد کشور شده است و به زودی در مرکز استان نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به خرید و نصب دستگاه آنژیوگرافی در سال گذشته ادامه داد: تا اوایل مهرماه سال جاری، سه دستگاه ام ار آی در شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر و اردبیل نصب و راه اندازی خواهد شد و با نصب این دستگاه‌ها نوبت گیری و صف‌های گاه طولانی ام ار آی ۲ دستگاه موجود در بیمارستان‌های علوی و امام (ره) کاهش خواهد یافت.

وی به تحصیل ۳۰ دانشجوی خارجی در دانشکده پزشکی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با وجود انتظاری که از این دانشگاه برای افزایش پذیرش دانشجویان خارجی وجود دارد، متاسفانه زیرساخت لازم برای این امر را نداریم اما تلاش می‌کنیم با تامین فضا و امکانات مورد نیاز، از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل با بیان اینکه در ۲ دهه اخیر بیمارستان جدیدی در شهر اردبیل احداث نشده است، گفت: تسریع در تکمیل ۲ بیمارستان شهر اردبیل از مطالبات جدی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل است.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا استان اردبیل با وجود پیشتاز بودن در اهدای عضو، امکان عمل پیوند را ندارد و بیماران نیازمند عضو مجبور به انتقال به تهران هستند، اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت لازم برای پیوند عضو در استان وجود ندارد اما جا دارد به تناسب استقبال مردم از اهدای عضو، زیرساخت‌های لازم برای پیوند اعضای بدن در استان فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =


دسته‌بندی نشده