کد خبر : 16860
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

یادداشت: دکتر سجاد بهمئی رییس بسیج رسانه استان خوزستان

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست… (کربلا- اربعین ۳۶ میلیون نفر)

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست… (کربلا- اربعین ۳۶ میلیون نفر)

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اربعین بزرگ ترین حرکت تحولی است که هرکس وارد این جایگاه عظیم شود، قطعا هم از نظر ظاهری و هم باطنی شیفته و متحول خواهد شد و در واقع می توان گفت: اربعین، حرکت عظیم و تمدن سازی است که جهانی شده و در چشم و دل مردمان جاری

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، اربعین بزرگ ترین حرکت تحولی است که هرکس وارد این جایگاه عظیم شود، قطعا هم از نظر ظاهری و هم باطنی شیفته و متحول خواهد شد و در واقع می توان گفت: اربعین، حرکت عظیم و تمدن سازی است که جهانی شده و در چشم و دل مردمان جاری است.

امروزه در گذرگاه های مرزی وقتی سیل عظیم و میلیونی و حرکت عشاق را در مسیر عاشقی می بینیم به عظمت و بزرگی حرکت اربعین پی خواهیم برد.

اربعین، این حرکتی تمدن ساز، با حضور میلیونی مردم به عنوان بزرگ ترین رسانه جهان اسلام، موجب شناخت ایدئولوژی شیعه و علمی بودن آن شده است.

از مرز های ایران به ویژه مرز چذابه وقتی وارد کشور عراق می شوید و حرکت اربعین را شروع می کنید، در مسیر کاروان های اربعین، خیل موکب های مردمی را می بینید که با چوب دستی و پرچم در مسیر خودروها به استقبال می آیند و تا به موکب آن ها ورود نکنید و میهمان این میزبانان حسینی نشوید شما را رها نخواهند کرد.

همچنین هر چه به سمت نجف نزدیک تر می شوید موکب های بیش تری را در مسیر می بینید که با جان و دل در اانتظار میزبانی از زائران هستند.

امسال مراسم اربعین در نجف، اربعینی دیگر بود. آیینی با جمعیتی بسیار که واقعا جای سوزن انداختن هم نداشت. زایران مشتاق و عاشقی که از سراسر دنیا آمده بودند تا در حرکت عظیم پیاده روی اربعین؛ خورشیدهای بی غروب را در آغوش بگیرند.

در حرم آقا امیرالمومنین علی(ع) جمعیت بسیاری حضور داشتند. زایرانی که برای اذن گرفتن از آقا برای حرکت در مسیر عشق آمده بودند.

انبوه جمعیت در حرم نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر و غوغایی به پا شده بود. همه آمده بودند: از مرد و زن، پیر و جوان و نوجوان، کودک و خردسال، شیعه و سنی گرفته تا مسیحی و سایر ادیان و دوستداران اهل بیت و عاشورا تا ارادت خود را ابراز دارند و در راه پیمایی اربعین به یزدان بخشنده و مهربان نزدیک تر شوند.

از حرم امیرالمومنین(ع) که خارج می شوید و در مسیر عاشقی قرار می گیرید، در عمود اول جمعیت را مانند رودخانه عظیمی می بینید که جاری است و در ورودی کربلا تبدیل به سیل خروشانی از دلدادگان عاشورا و کربلا می شود.

شور و عشق جمعیت در مسیر های منتهی به حرم آن قدر زیاد است که نسبت به سال های قبل عظمت و بزرگی این حرکت تمدن ساز قابل لمس و رویت است.

به حرم مطهر که نزدیک می شوید تا چشم کار می کند موج جمعیت ورود و خروج دیده می شود. موجی که به حدی است که دیگر جایی برای تحریف و تحریم این حرکت برای رسانه های دروغ پرداز غرب وجود نخواهد داشت.

این حرکت میلیونی و بزرگ از روز شروع تا روز اربعین قطعا قابل شمارش نیست؛ حرکت آسمانی، آفتابی و تمدن ساز اربعین امسال به گونه ای بود که جمله ای بهتر از این برایش نیافتم (کربلا- اربعین ۳۶ میلیون نفر).
آری! حرکت تمدن ساز و تحول خواه اربعین به این حجم از زائر رسیده است که قطعا با اندک تبلیغ این حرکت عاشقانه و عارفانه، حجم تردد میهمانان کربلا بیشتر از این هم خواهد شد.

به راستی که آیین پیاده روی اربعین، تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی و شور و اشتیاق اجتماعی و فرهنگی بی نظیری را شکل داده و می دهد.

پیاده روی اربعین- که به صورت خودجوش شکل گرفته- عشق و ارادت مردم به امام بزرگوارشان حسین بن علی(ع) است که این شور حسینی را پدید آورده است و در حقیقت اجتماع پرشور مسلمانان در اربعین این پیام را به دنیا به ویژه غرب می دهد که حرکت تشیع و تمدن اسلامی، جهانی شده است و به زودی تمدن جهانی شیعه را خواهد ساخت.

ان شاءالله

 

یادداشت: دکتر سجاد بهمئی رییس بسیج رسانه استان خوزستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 10 =


دسته‌بندی نشده