کد خبر : 16244
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت:

حدیث کریمی

اولویت اول این شرکت تامین برق مردم است/صادرات برق را به صفر رساندیم

اولویت اول این شرکت تامین برق مردم است/صادرات برق را به صفر رساندیم
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: اولویت اول این شرکت تامین برق مردم است و صادرات برق را به همین دلیل به صفر رسانده تا میزان برق مورد نیاز مصرف داخلی داخلی تامین شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، محمود دشت بزرگ صبح امروزچهارشنبه ٧ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ درمحل سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: تولید روی دوم سکه جهت یکسری مصارف در استان است که در چهار بخش نیروگاه های آبی حرارتی، صنعتی و نیروگاه های مقیاس کوچک هستند.

وی بابیان اینکه انتظار ما برای تولید در بخش نیروگاه آبی بیش از ۵ هزار ١٠٠ مگاوات است، افزود: نیروگاه حرارتی ۴ هزار و ٢٠٠ مگاوات، نیروگاه صنعتی ٧٠٠ مگاوات، نیروگاه مقیاس کوچک ٩٠ مگاوات است که به شبکه برق تزریق کنند.

مدیرعامل شرکت برق خوزستان عنوان کرد: با توجه به شرایط متفاوتی که در استان خوزستان داریم این نیروگاه‌ها بعضا به دلایلی ممکن است با خروج اظطراری مواجه شوند، که باعث خاموشی هایی نیز می‌شوند.

دشت بزرگ گفت: در بخش مدیریت مصرف صنایع شرکت برق منطقه ای ٣۵ شرکت را مدیریت می‌کند تا در ١٣ هفته روزهای گرم سال میزان مدیریت مصرف و مصارف عمومی پایدار باقی باشد.

وی ادامه داد: برق منطقه‌ای برای مواجه با پیک سرمایه گذاری کلانی انجام داد که رتبه اول را در بین شرکت های برق منطقه ای کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای جهت برای کنترل پیک امسال، عنوان کرد: از سال گذشته ١۶ پروژه پست و ١٠ پروژه خط به طول ١٩٩ انجام شده که در مجموع اعتبار آنها ۵۴ هزار ۴٣۴ میلیارد ریال بوده است.

دشت بزرگ افزود: ۴٢ پروژه برای عبور از پیک در دستور کار داشته ایم ٢۶ پروژه به تناسب منابع مالی اجرایی شد و ٩ پروژه نیز ملی و در اولویت وزارت نیرو بود و از این تعداد ٧ پروژه به نتیجه رسید و ٢ پروژه دیگر در روزهای آینده به ثمر می رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بابیان اینکه طبق تفاهم نامه ای با شرکت مهندسی توسعه نفت انجام شد گفت: مقرر شد ۶۵٠ مگاوات از ظرفیت نیروگاه غرب کارون برای تامین بار شبکه استفاده شود.

دشت بزرگ در رابطه با وضعیت رشد مصرف روزهایی گذشته،بیان کرد: در بعضی موانع ١٠٠٠ مگاوات افزایش مصرف رخ داده که مورد انتظار نبوده است، مشترکین باید مصرف روزنانه خود را مدیریت کنند تا شرایط پایداری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیروگاه ۵٠٠ مگاواتی شرکت فولاد خوزستان در مرحله احداث و در دستور کار فولاد است که مصرف خود را از نیروگاه خود تامین کنند تا بار مصرفی آن جدا شود.

وی با اشاره به صادرات برق گفت: اولویت اول شرکت تامین برق مردم است و صادرات برق را به دلیل همین اولویت به صفر رسانده تا میزان برق مورد نیاز مصرف داخلی، تامین شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: صادرات برق موضوعی فرا استانی و در سطح ملی، در یک بازه زمانی صورت می‌گیرد، دو خط صادراتی از خوزستان به عراق داریم اما در حال حاضر صادرات برق به کشور عراق به صفر رسیده است.

دشت بزرگ بیان کرد: دما در سال جاری به نسبت سال گذشته شرایط معتدل تری داشته اما بار مصرف افزایش داشته است که در مقایسه با سال گذشته بار مصرف رشد ٣ درصدی داشته است.

وی با اشاره به متوسط سهم مصارف خانگی و صنعتی گفت: در فصل تابستان سهم درصد مصارف خانگی در شبکه برق ٨٣ درصد، مصارف صنعتی ١٣ درصد و ۴ درصد نیز سایر مصارف است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه مصارف خانگی در تابستان ٧ هزار ٣١٠ مگاوات است افزود: در فصل زمستان نیز مصارف خانگی ۴۶ درصد، مصارف صنعتی ۵٠ درصد و ١۴ درصد نیز سایز مصارف هستند.

 

درپایان نشست خبری اصحاب رسانه به همراه مسئولان شرکت برق منطقه ای خوزستان بازدید از پست ۴۰۰/۱۳۳کیلو ولت شهید هاشمی اهواز داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =


دسته‌بندی نشده