اهمیت تبلیغات نوین در آموزشگاه های آزاد / دکتر حسین چناری

اهمیت تبلیغات نوین در آموزشگاه های آزاد / دکتر حسین چناری

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از کلام قلم، امروزه حفظ سهم بازار برای بقا و به دنبال آن کسب سهم بیشتر از بازار به هدف اصلی مدیران موسسات آموزشی و دانشگاه ها تبدیل شده است. دستیابی به این هدف، متضمن داشتن یک استراتژی رقابتی مناسب بوده و به همین دلیل است

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از کلام قلم، امروزه حفظ سهم بازار برای بقا و به دنبال آن کسب سهم بیشتر از بازار به هدف اصلی مدیران موسسات آموزشی و دانشگاه ها تبدیل شده است. دستیابی به این هدف، متضمن داشتن یک استراتژی رقابتی مناسب بوده و به همین دلیل است که مدیران آموزشگاه ها و دانشگاه های مختلف، استفاده از تکنیک های نوین بازاریابی را جزیی از فعالیت های اجتناب ناپذیر خود قرار داده اند. بنابراین طبیعی است که هرگاه واژه رقابت در یک صنعت پررنگ تر شود، موضوع مارکتینگ نیز در آنجا از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. صنعت آموزش کشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با افزایش پتانسیل آموزش در سال های اخیر، رقابت نیز میان بازیگران این صنعت بیشتر شده است و یکی از چالش هایی که مدیران کسب و کار با آن بیشتر از سایرین روبه رو می شوند، افزوده شدن به تعداد رقیبان بین المللی است. در واقع فناوری های ارتباطی منجر به گسترش بازاریابی در عرصه های بین المللی شده و این امر خود، موجب پیچیدگی و گستردگی در علم بازاریابی شده است. علاوه بر این بازار کار در حال حاضر به شدت رقابتی می باشد. در این فضای موجود تنها افرادی می توانند به توسعه کسب و کار خود بپردازند و از این طریق سود کسب کنند که بتوانند به شناسایی نیازهای افراد جامعه پرداخته و با افزایش مهارت های خود بتوانند در کنار رقیبان به رقابت سالم بپردازند. پس موسسات آموزشی برای سرپا ماندن و کسب درآمد به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند و باید برند خود را به بازار عرضه کنند. ورود تکنولوژی های مختلف آموزشی و سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی به حوزه آموزش و پرورش نیز بازار آموزشی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. آموزش آنلاین و آزمون آنلاین، می تواند برای آموزشگاه ها و موسسات آموزشی علاوه بر صرفه جویی در منابع و هزینه ها، با کسب سهم بازار بیشتری از دانشپذیران، درآمد خود را نیز افزایش داده و نرخ بازگشت سرمایه یا  ROIبالاتری نیز داشته باشند.

علاوه بر ابزارهای فناوری آموزشی از روش های فراگیرتر نیز می توان برای معرفی و برندسازی موسسات آموزشگاهی استفاده کرد. یکی از این روش ها گسترش وب سایت است و یا برای فروش محصولات آموزشی و دوره های آموزش مجازی، یک سایت فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد. اجرای این ایده نه تنها به برندسازی موسسات کمک خواهد کرد؛ بلکه منبع درآمد جدیدی برای آموزشگاه و سازمان به دنبال خواهد داشت.

در واقع بازاریابی نوین را می توان ایجاد یک روش خاص تجاری برای تبلیغ های مناسب و جذاب از طریق محتوای خوب دانست که در نهایت به فروش حرفه ای ختم می شود. در این راستا می توان از فناوری های نوین موجود در امر بازاریابی همچون طراحی منحصر به فرد محصولات و ارتباط با مشتریان اشاره کرد. اصل بسیار مهمی که در بازاریابی نوین مطرح است و به شما کمک می کند تا در این مسیر حرکت کنید، این است که سرمایه کافی برای این کار را داشته باشید و اگر قدرت سرمایه گذاری بالایی ندارید، می توانید به جذب سرمایه گذار بپردازید؛ چرا که تهیه یک برنامه بازاریابی نوین نیازمند انجام فعالیت هایی می باشد که برای به اجرا درآوردن آن به سرمایه کافی نیاز خواهید داشت. از دیگر تکنیک های نوین بازاریابی آموزشی می توان به استفاده از ویدئو مارکتینگ، رسانه های اجتماعی، برگزاری وبینار، فضاهای مجازی و… اشاره کرد و یکی از مسائلی که امروزه در بازاریابی نوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، دیجیتالی شدن سیستم های بازاریابی می باشد. با دیجیتالی کردن سیستم های بازاریابی در واقع خواهید توانست که بازدهی کار خود را بالاتر ببرید روش های پیشنهادی بهینه سازی سایت و یا سئو است. بنابراین امروزه بازاریابی نسبت به گذشته بسیار دچار تغییر و تحول شده و از این رو افراد برای موفقیت در این زمینه باید دانش و مهارت های مدیریتی خود را ارتقاء بخشند.

به قلم: دکتر حسین چناری – موسس و رئیس کالج بین المللی ابن سینا گرجستان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 4 =


دسته‌بندی نشده