کد خبر : 184
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

انجمن شعر «قائد بختیاری» در اهواز افتتاح شد

انجمن شعر «قائد بختیاری» در اهواز افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ،حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان، یکی از کارهای مهم این حوزه هنری را توجه به ادبیات پایداری و آفرینش های ادبی دانست و گفت: در این حوزه با تلاش هنرمندان استان کارهای خوبی

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان ،حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی رئیس حوزه هنری خوزستان، یکی از کارهای مهم این حوزه هنری را توجه به ادبیات پایداری و آفرینش های ادبی دانست و گفت: در این حوزه با تلاش هنرمندان استان کارهای خوبی انجام شد که از جمله می توان به راه اندازی انجمن شعر «سه شنبه های مهربانی» اشاره کرد که هر سه شنبه ساعت ۱۸ الی ۲۰ در تالار اجتماعات کتابخانه علوم ایران اهواز با حضور شاعران ارزشی استان برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه خوزستان در حوزه گویشی بختیاری و لری و زبان عربی سابقه دیرینه دارد، این نیاز احساس شد که این حوزه هم تقویت شود و در کنار انجمن شعر سه شنبه های مهربانی، با هدف تقویت فرهنگ های بومی استان، انجمن شعر عربی و شعر گویشی بختیاری و لری هم سازماندهی شود.
وی اضافه کرد: امروز بحث خرده فرهنگ ها در حوزه فرهنگی یکی از بحث های بسیار مهم جامعه است و بی توجهی به آن چالش بسیار مهمی برای نظام و انقلاب ایجاد خواهد کرد بر این اساس حوزه هنری خوزستان، برای ارتباط عمیق تر لایه های اجتماعی و فرهنگی با درون مایه های انقلابی و ارزشی در این زمنیه به نوعی وسیله راهگشایی شده است.
حجت الاسلام طباطبایی، تصریح کرد: با پیگیری و تلاش واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان، توانستیم مراسم افتتاحیه انجمن شعر گویشی بختیاری و لری را به نام زنده یاد استاد عبدالعلی خسروی معروف به قائد بختیاری در سینما بهمن اهواز برگزار کنیم که با استقبال بسیار خوب هنرمندان شعر و موسیقی مواجه شدیم و بازخورد بسیار مثبت و مفیدی داشت.
وی اظهار کرد: امیدواریم انجمن بختیاری بتواند در راستای تقویت شعر شاعران گویشی در چارچوبی که مدنظر حوزه هنری است از جمله تقویت وحدت اقوام، وحدت ملی، انسجام بین مردم، دولت و نظام، تقدیس و تکریم وقایع انقلابی و دوران دفاع مقدس، بتواند مسئولیت و دِین خود را ادا و سهم بسزایی را ایفا کند.
رئیس حوزه هنری خوزستان، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم انجمن شعر عربی را هم با مدیریت جمع جوان شاعران عرب خوزستان راه اندازی کنیم چرا که در حوزه شعر عربی هم شاعران بسیار فاخری داریم که باید دین خود را ادا کرده و این بخش را هم تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه خوزستان ظرفیت های بسیار عظیمی در حوزه فرهنگی، تاریخی، مذهبی و اجتماعی دارد که نباید از آن غافل شد، تاکید کرد: حوزه هنری به تنهایی نمی تواند جوابگوی همه این نیازها باشد ولی همه تلاش خود را در راستای انجام وظایف به کار می گیرد.
وی از همه مجموعه های فرهنگی استان و خیرین فرهنگی دعوت کرد به کمک حوزه هنری بیایند و با مشارکت هم این بار سنگین را به مقصد برسانند و بتوانیم در راستای انجام تعهدات انجام وظیفه کنیم و اظهار داشت: نیازمند حضور پررنگ مسئولان استانی در چنین رویدادهایی و حمایت آنها از جامعه هنری احساس هستیم.
حجت الاسلام طباطبایی، یاد آور شد: انجمن شعر گویشی بختیاری و لری «قائد بختیاری» که به منظور تقویت حوزه ادبی در کنار انجمن اصلی و رسمی شعر استان «سه شنبه های مهربانی» فعالیت می کند، جمعه ها ساعت ۱۸ تا ۲۰ در گالری اشراق حوزه هنری استان جنب سینما اکسین اهواز برگزار می شود.
لازم به ذکر است، در مراسم افتتاح انجمن شعر گویشی «قائد بختیاری» که به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خوزستان برگزار شد، اعضای شورای شهر اهواز، خانواده زنده یاد عبدالعلی خسروی (قائد بختیاری) و جمعی از هنرمندان استان حضور داشتند.
در این مراسم علی تاجمیری، حسن جلیل آزاد، محمد موسوی و فرهاد بیژن پور به اجرای موسیقی و شاعران محلی سرا از شهرهای اهواز، ایذه، مسجدسلیمان، لالی، شوشتر، باغملک، قلعه تل، رامهرمز و … به شعرخوانی پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =


دسته‌بندی نشده