کد خبر : 15293
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۱۴

امام جمعه میبد عزم قوی دولت برای دانش بنیان کردن صنایع را خواستار شد

امام جمعه میبد عزم قوی دولت برای دانش بنیان کردن صنایع را خواستار شد
امام جمعه میبد گره‌ دادن صنانع به تحقیق و پژوهش به ویژه برای رفع مشکلات آلایندگی محیط زیست ، کم آبی و تعدیل مصرف آب را خواستار شد و گفت : تحقق این خواسته نیازمند عزمی قوی‌تر از سوی دولت و صاحبان صنایع است تا صنعت و واحدهای صنعتی را به سوی دانش بنیان شدن سوق دهند.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل از بام میبد، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با صاحبان صنایع و مسئولان و دست اندرکاران بخش صنعت استان یزد با قدردانی از جوانان تحصیل کرده در روی آوردن به مسیر ارزشمند دانش بینان کردن صنایع تصریح کرد: باید نخبگان را دریابیم و شهر را به سمت تولید فن آوری ماشین‌آلات کاشی و قطعه سازی و تولید ماشین آلات صنعتی و رفتن به سمت صنعت مادر پایه بچرخانیم.

وی همچنین با ستودن اقدامات خیری انجام شده و در حال انجام از سوی صاحبان صنایع و خیرین شهرستان  ، لزوم توجه به عدالت محوری و انجام امور خیر برای اینکه هیچ دانش آموز و دانشجویی از تحصیل بازنماند ، گرسنه‌ای در شهر نداشته باشیم ، ازداواج نکرده‌ای به خاطر فقر نداشته باشیم را یادآور شد.

وی در ادامه از استاندار یزد درخواست کرد که درخواست‌ها و گلایه‌های مردم مرتبط به مسائل مختلف شهرستان میبد مورد توجه و بررسی قرار داده شود و همچنین کاهش آلایندگی صنایع ، رفع مشکلات کم آبی و در پیش گرفتن سیاست عادلانه در ارتباط با همه شهرستان‌های استان را خواستار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد نیز گفت: استان یزد بیش از سه دهه رتبه اول کنکور از نظر کمی و کیفی کسب کرده‌است و با این حال زمینه اشتغال متناسب برای دانش آموخته نخبه دکترای مکانیک ، شیمی و هوافضا در استان یزد آن‌گونه که باید وجود ندارد.

محمدعلی شاه حسینی افزود: راهکار ایجاد فضای مناسب اشتغال برای افراد نخبه در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد و آن پیمودن مسیر دانش بنیان شدن صنایع و بورسیه دانشجویان از سوی کارخانجات و صاحبان صنایع و حمایت از آنها از سوی بنیاد نخبگان است.

وی نشست‌های استاندار با فعالان حوزه دانش بنیان  که به صورت مرتب در استانداری برگزار می‌شود را یادآور شد و اظهار کرد: امسال برای اولین بار در کشور ۱۰۰ نفر دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه‌ها بورسیه بیش از ۱۰ تا ۱۲ واحد صنعتی استان یزد شدند و تاکنون یک هزار متقاضی از سوی حوزه تولید برای تخصص‌های مختلف  برق ، مکانیک ، کاشی و سرامیک و صنایع  اعلام نیاز کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد ارایه هزار میلیارد تومان تسهیلات ارایه شده در حوزه دانش بنیان تاکنون را نیز ذکر کرد.

سید جلیل نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این نشست رفتن به سوی راه‌اندازی صنایع کم آلاینده و پاک که ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده بومی را نیز فراهم کند ، خواستار شد و با اینکه این خواسته یک مطالبه مستمر مردمی است ، حمایت خود از صاحبان صنایع که مسیر صنعت را به سوی صنایع پاک سوق دهند را اعلام کرد.

در این نشست صاحبان صنایع و دست اندرکاران بخش صنعت به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین گزارشی از اجرای طرح فرهنگی ارمغان و پیگیری کاهش طلاق از سوی حجت الاسلام علیرضا آقایی ارائه شد. گزارشی نیز از عملکرد بنیاد نخبگان توسط حیدر مفتاحی زاده رییس بنیاد نخبگان استان یزد به ویژه ارتباط برقرار کردن بین صنعت و دانشگاه برای بورسیه دانشجویان و حمایت کاشی ستاره میبد از هشت نخبه میبدی در حال تحصیل در دانشگاه یزد ارائه گردید.

مشکلات مرتبط به تسهیلات ، صدور مجوز و گرفتن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی ، حمایت نشدن صنایع دانش بنیان ، تلاش و پیگیری یکی از شرکت‌های دانش بنیان برای دانش بنیان کردن صنایع شهرهای میبد و اردکان ، لزوم بها دادن به محصولاتی که توسط شرکت های دانش بنیان تولید می‌شود ، ارائه گزارشی از فعالیت مرکز ۲۳ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد میبد ، فرآیند دست و پا گیر تسهیلاتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود و ارائه گزارش از حمایت‌های بنیاد برکت از صنایع دانش بنیان از جمله مباحثی بود که در نشست آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه میبد در دیدار با صاحبان صنایع و مسئولان و دست اندرکاران بخش صنعت استان یزد مطرح شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + پنج =


دسته‌بندی نشده