کد خبر : 16168
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

استاندار خوزستان:

اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد

اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد
استاندار خوزستان گفت: برای توریست هایی که وارد کشور میشوند اگر شفافیت در مورد قیمت کالاها و خدمات باشد بخش گردشگری تقویت می شود اما چندگانگی قیمت ها و بعضا کاذب بودن و غیر واقعی بودن قیمت ها موجب می شود به تدریج توریست هایی که به ایران سفر می کنند را از دست دهیم که این امر منجر به شکل گیری یک اقتصاد درونگرا می شود و اقتصاد درونگرا نیز هرگز نمی تواند رونق اقتصادی ایجاد کند. ما باید اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد.

به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، علی اکبر حسینی محراب در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف در اهواز افزود: ما این روزها که به مسائل استان، کشور و منطقه نگاه میکنیم عموم نگاه ها به کشور ایران است؛ مردمی که با انقلاب اسلامی شروع کردند و پشت سر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کردند شایسته این هستند که الگوی ملت های منطقه در حوزه های گوناگون اجتماعی و اقتصادی از جمله در بخش بازار و بانک داری اسلامی باشند.

وی گفت: برای توریست هایی که وارد کشور میشوند اگر شفافیت در مورد قیمت کالاها و خدمات باشد بخش گردشگری تقویت می شود اما چندگانگی قیمت ها و بعضا کاذب بودن و غیر واقعی بودن قیمت ها موجب می شود به تدریج توریست هایی که به ایران سفر می کنند را از دست دهیم که این امر منجر به شکل گیری یک اقتصاد درونگرا می شود و اقتصاد درونگرا نیز هرگز نمی تواند رونق اقتصادی ایجاد کند. ما باید اقتصاد خود را با بازارهای کشورهای منطقه گره بزنیم تا چرخه اقتصادی استان به نقطه کمال برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته موانعی وجود دارد که اتاق های بازرگانی و اصناف باید با همفکری و تعامل با مسئولان این مشکلات را حل نموده و کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: اتحادیه ها و صنوف میتوانند با اتحاد با یکدیگر موانع را شناسایی کرده و برای رفع آنها راهکار ارائه دهند و این کار موجب کمک به دولت برای ایجاد ثبات در بازار می شود و در راستای کاهش مشکلات معیشتی برای مردم خواهد بود.

استاندار خوزستان اظهارکرد: اصناف بخش قابل توجهی از مردم هستند و ما مسئولین موظف به توجه به نظرات و پیشنهادات آنها در مدیریت امور هستیم.

حسینی محراب گفت: یکی از آفت های بازار ما سوداگری دلال ها و واسطه هاست که موجب ایجاد اختلاف های قیمتی برای کالاها می شوند. احتکار نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بعضا مشاهده می شود؛ البته عمده بازاریان شریف ما از این مسائل مبری هستند و امیدواریم چنین مشکلاتی با مشارکت اصناف عزیز در کنار نیروهای انتظامی و قضایی کاهش یابند.

 

بازار یک نمونه‌ای از رسانه دیداری است

درادامه این آیین، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان بااشاره به اینکه ارتباط مردم با اصناف تنگاتنگ است، خاطرنشان کرد: حوزه اصناف بر فرهنگ مردم و جامعه اثرگذار است چراکه یک موج پیام رسان در بازار وجود دارد و بازاریان می‌توانند هم موج‌ مثبت و هم منفی ارسال کنند.

سردار شاهوارپور بازار را نمونه‌ای از رسانه دیداری عنوان کرد و گفت: بازاریان در موج مثبت امیدواری و در موج منفی ناامیدی به جامعه تزریق کنند به همین دلیل از فعالان این حوزه تقاضا داریم در گسترش امیدواری در جامعه همراهی و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نقش بازار در هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است، اظهارکرد: جایگاه اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی باید معرفی شود زیرا اقداماتی که بازاریان در آن دوران داشتند در منطقه تحول ایجاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ارتباط با حوزه اقتصاد به دلایل مختلف نیاز به تحقیقات است، تصریح کرد: متاسفانه برخی فعالان حوزه بازار با انجام تخلفاتی همچون احتکار، گرانفروشی یا کم فروشی در اقتصاد کشور اختلال ایجاد می‌کنند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه تحریم‌ها و نوع نگاه دولت به اقتصاد نیز بر وضعیت اقتصادی کشور اثرگذار است، گفت: دهک‌های پایین جامعه در این شرایط سخت اقتصادی، زندگی سختی دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه بیان کرد: تنها ایران در تحریم نیست، بیش از ۱۵ کشور دنیا در تحریم آمریکا قرار دارند اما این دلیل نمی‌شود که هویت و عزت خود را از دست بدهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =


دسته‌بندی نشده