کد خبر : 18103
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

افزایش ۱۴۵ درصدی تولید در شرکت نفت و گاز کارون

افزایش ۱۴۵ درصدی تولید در شرکت نفت و گاز کارون
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری کارون گفت: با تلاش انجام شده توانستیم تولید نفت را ۱۴۵ درصد افزایش دهیم.
به گزارش پایگاه خبری هنر قلم، حسن شهرویی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون امروز سه شنبه بیست و ششم دیماه در سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز در نشست با اصحاب رسانه‌ اظهار کرد: شرکت نفت و گاز و کارون اولین شرکت و بزرگترین بهره‌بردار حوزه شرکت مناطق نفت خیز جنوب با مرکزیت اهواز است که سهم عمده‌ای از تولید نفت کشور را عهده دار و وظیفه خطیری پیرامون موقعیت جغرافیایی شهر اهواز و تولید دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۷ درصد نفت کشور توسط شرکت نفت و گاز کارون تولید می‌شود، افزود: بر اساس برنامه‌ای که شرکت ملی نفت تعیین کرده بود ۱۴۵ درصد افزایش تولید داشتیم که قطعا در این مسیر مشکلات و موانعی برای ایجاد بستر مناسب تولید فراهم شد، اما با تلاش انجام شده و با ایجاد زیرساخت لازم به ویژه در بحث  تعمیرات تجهیزات و خطوط لوله موفق به  افزایش تولید شدیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: برای رسیدن به زیرساخت‌های مدنظر پروژه‌ها، اقدامات متعددی انجام دادیم و حدود ۳۵۰ کیلومتر لوله انتقال نفت ارزیابی شد که راه اندازه ۱۵ ایستگاه حفاطت کاتدی، ۲۵ مورد اصلاحیه فراورشی متناسب تولید و ضخامت سنجی خطوط جریانی از جمله این موارد است که با اولویت بندی صورت گرفته مشکلات رفع شد.

وی توضیح داد: ساخت قطعات یکی از بخشهایی  بود که به پایداری سیستم کمک کرده است و توانستیم ۲۲۰  قلم قطعه  شامل سه هزار قطعه را با ارزش بیش از ۱۴ میلیاردتومان بسازیم، علاوه بر آن برای تعمیر قطعات بیش از ۱۷۰ قلم و ۱۵۰۰ قطعه با ارزش ۲۰ میلیارد تومان در سال را انجام داده‌ایم و در پی آن دستگاه ها و تجهیزات خود را آماده کار نمودیم.

وی تصریح کرد: در خصوص چاه‌ها به ویژه تعمیر، ترمیم و توسعه را انجام داده‌ایم که در طول این مدت بی سابقه بود به گونه‌ای که ۱۶۳هزار بشکه افزایش تولید در پی تعمیر چاه‌ها داشته ایم. علاوه بر آن در حوزه محیط زیست نیز اقدامات خوبی انجام شد به طوری که روزانه  بیش از ۸۰ هزار بشکه پساب در چاه تزیق می‌شود  که بیش از ۹۵ درصد پساب تولید شرکت نفت و گاز کارون است.

شهرویی توضیح داد: پروژه جمع آوری گازهای مشعل با همکاری پتروشیمی مارون در حال انجام است که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کاری داشته و امیدوارم تا سال آینده کلیه گازهای همراه را با تلاشی که انجام می‌شود جمع آوری شود و آلودگی زیست محیطی نداشته باشیم.

وی افزود: در مجموعه صنعتی واش واتر، ۵ نهال خانه به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع احداث شد  و در کاشت نهال و ایجاد فضای سبز نیز اقدامات خوبی انجام شده است به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار کاشت نهال در محیط پیرامون خود در راستای توسعه فضای انجام دادیم و در سال آینده نیز بیشتر خواهد شد.

شهرویی ادامه داد:  در زمینه احیای خاک، دو پیمان با شرکت دانش‌بنیان  داشته ایم که در در زمینه رفع آلودگی خاک اقدام مناسبی به شمار می آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =


دسته‌بندی نشده